شناسهٔ خبر: 41166125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزارشی از کمبود فضاهای تفریحی و ورزشی ویژه بانوان؛

احداث پارک بانوان گرمه 12 ساله شد

بعد از جانمایی احداث پارک بانوان در گرمه و اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار عملیات ساخت و ساز آغاز شد اما در میانه راه مسئولین مکان مورد نظر را مناسب ایجاد این پارک ندانستند و تاکنون این موضوع به نتیجه نرسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از گرمه؛ چند سالی می شود که اجرایی شدن پارک های اختصاصی بانوان در دستور کار قرار گرفته است و تاکنون در استان خراسان شمالی پنج شهرستان از ظرفیت این پارک ها برخوردار هستند و بانوان می توانند با امنیت خاطر و حضور در این پارک ها از مکان  و امکانات تعبیه شده استفاده کنند.

این در حالی است که در شهرستان گرمه تاکنون طی دو مرحله اقدام به ایجاد پارک شده و مکان مورد نظر نیز تعبیه شده، اما باتوجه به اینکه مسئولین شهری به نتیجه نهایی برای محل ایجاد پارک نرسیده اند بعد از گذشت چندین سال از آغاز این طرح در خراسان شمالی این شهرستان تاکنون فاقد پارک بانوان است، از طرفی ایجاد پارک اختصاصی بانوان یکی از مطالبات زنان و دختران این شهر است.

 

جانمایی پارک در سال 87

یعقوبی، رئیس شورای شهر گرمه در گفتگو با خبرنگار عصراترک در گرمه اظهار داشت: جانمایی پارک بانوان شهرستان در سال 87 بعد از بازدیدهای میدانی درمحل فعلی پارک شهید فهمیده شهر گرمه انتخاب شد.

وی ادامه داد: بعد از تایید و جانمایی پارک بانوان، عملیات عمرانی و دیوارکشی پارک آغاز شد و مبلغ 200 میلیون تومان اعتبار اولیه برای آن تخصیص داده شد.

یعقوبی اضافه کرد: با جدی تر شدن احداث این پارک، مخالفت هایی از طرف صاحب نظران و کارشناسان در استان و شهرستان مبنی بر مناسب نبودن مکان مذکور برای فعالیت های ورزشی و تفریحی بانوان مطرح شد.

رئیس شورای شهر گرمه خاطرنشان کرد: در نهایت با آماده سازی پارک شهید فهمیده مخالفت و مبلغ مذکور به حساب شهرستان واریز نشد و در سال های بعد نیز اعتباری جهت ادامه ساخت پارک بانوان اختصاص پیدا نکرد.
 


کم کاری ورزش و جوانان

وی یادآور شد: همچنین مکاتبات و جلسات متعددی در خصوص راه اندازی استخر شنا اداره ورزش و جوانان و واگذاری آن به شهرداری انجام شده، که با استقبال و دستور صریح استاندار نیز کار پیگیری شد، اما متاسفانه اداره کل ورزش و جوانان تاکنون اقدامی جهت واگذاری آن و تکمیل کردن آن انجام نداده است.

یعقوبی اضافه کرد: براساس شواهد موجود ناحیه مقاومت سپاه نیز در سال95 درخواست تکمیل این استخر را داشته است که ورزش و جوانان پیشنهاد آنها را نپذیرفته است.

 این مقام مسئول بیان داشت: در سالهای 95 و 96 نیز اعتبارات قابل توجهی از طرف سازمان برنامه و بودجه از محل ارزش افزوده به تکمیل این پروژه اختصاص یافت و برنامه زمانبندی تکمیل این پروژه نیز در محل اداره ورزش و جوانان شهرستان نصب شد، اما به دلایل نامعلومی این اعتبارات به این شهرستان نرسید.

وی گفت: چندین سال است که این پروژه رها شده و هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است و دست همت و مساعدت مسئولین را می طلبد تا بیش از این شاهد تضییع حقوق مردم این شهرستان نباشیم.


بلاتکلیفی پارک بانوان گرمه در میان ناهماهنگی های مسئولین
ملیحه یغمایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی در رابطه با پارک بانوان اظهار داشت: در حال حاضر درپنج شهرستان بجنورد، اسفراین، شیروان، جاجرم و مانه و سملقان پارک بانوان به بهره داری رسیده است و مورد استفاده بانوان قرار می گیرد.

وی یادآور شد: این در حالی است که مسئولین مرتبط به خصوص شهرداری ها می توانند با تبلیغ های مطلوب این فضا را برای بانوان معرفی کنند تا تشویق به استفاده از این واحد های ورزشی شوند.

یغمایی با بیان اینکه در سال 96، برای افتتاح و بهره برداری از پارک های بانوان استان مبلغ یک میلیارد و 750 میلیون اعتبار تخصیص داده شد، گفت: در حال حاضر وضعیت پارک بانوان در شهرستان های رازو جرگلان و فاروج دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی گفت: این در حالی است که برای ایجاد پارک بانوان در شهرستان گرمه تاکنون مسئولین شهری به نتیجه برای انتخاب مکان زمین و نوع پارک نرسیده اند و این دلیل تاخیر در ایجاد پارک بانوان در این شهرستان بوده است.

 

انتهای پیام/

نظر شما