شناسهٔ خبر: 41164889 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری هرگونه تجمع ممنوع است

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه از مردم‌خواست تا به دلیل شرایط خاص کرمانشاه و شیوع بیماری کرونا از برگزاری هرگونه تجمع بخصوص برای فاتحه‌خوانی خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ماموستا مُلا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به اینکه دستور متولیان سلامت دوری از هرگونه گردهمایی و تجمع است، گفت : برگزاری مجالس ختم و فاتحه خوانی به دلیل خطر بالای انتقال بیماری هم اکنون جایز نیست.

او گفت : دلداری دادن و تسلیت گفتن به بازماندگان و همدلی کردن با آنان برای تحمل مصیبت، یک رفتار و سنت پسندیده است که همواره بر آن تاکید شده، اما در شرایط کنونی هرچقدر از گرد هم آمدن خودداری کنیم به سود خودمان و دیگران است.

او افزود: خوشبختانه زیرساخت‌های فضای مجازی این فرصت را فراهم آورده تا بدون حضور در مکان خاصی به مصیبت دیدگان تسلیت گفت و وظیفه خویشاوندی و دینی را انجام داد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه مراسمی، چون حضور پرجمعیت تشییع و تدقین میت، زدن چادر دم در منزل، حضور در منزل متوفی و تجمع بر سر مزار را رفتار‌های پرخطری برای جامعه توصیف کرد و افزود: اگر در این تجمعات، فردی دچار بیماری شود بار روانی و مسوُولیت سنگینی برای صاحبان عزا دارد و شایسته است در اعلامیه ترحیم به صراحت از مردم خواسته شود که برای تسلیت به درب منازل مراجعه نکنند.

او با اشاره به اینکه مردم جامعه ما خونگرم و دارای ارتباط قوی هستند از صاحبان عزا خواست تا عدم حضور مردم برای تسلیت را بر پایه شرایط بیماری حاضر بدانند و بنایی برای گله گذاری یا ناراحتی و دلگیری از دیگران ایجاد نگردد .

انتهای پیام/د

نظر شما