شناسهٔ خبر: 41164720 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

ماموستا عبدالرحمن خدایی:

حجاب تنها به بانوان خلاصه نمی شود/ متولیان فرهنگی منفعل نباشند

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت: نباید به اشتباه حجاب را تنها به ظاهر و نیز تنها به جامعه بانوان خلاصه کنیم، بلکه حجاب در شریعت اسلام از معنای بسیار گسترده ای برخوردار است.

صاحب‌خبر -

ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، با اشاره به فرا رسیدن هفته جهانی عفاف و حجاب، اظهار کرد: حجاب یکی از واجبات دین رسول الله(ص) برای جامعه اسلامی است که رعایت آن از واجبات می باشد.

امام جمعه بانه با اشاره به اینکه حجاب خود معنای بسیاری دارد، افزود: نباید به اشتباه حجاب را تنها به ظاهر و نیز تنها به جامعه بانوان خلاصه کنیم، بلکه حجاب در شریعت اسلام از معنای بسیار گسترده ای برخوردار است.

این عالم اهل سنت تأکید کرد: حجاب در نگاه، حجاب در پوشش، حجاب در افکار و... تنها برخی از ابعاد حجاب در دین اسلام و حتی دیگر ادیان الهی است، بنابراین باید در این مقوله خوب دقت کنیم تا خدایی ناکرده دچار سوءتفاهم نشویم.

ماموستا خدایی با انتقاد از پوشش برخی از بانوان و حتی مردان در سطح جامعه، گفت: جامعه اسلامی نسبت به دیگر جوامع ویژگی های خاص خود را دارد که یکی از این ویژگی ها حجاب است، ولی باید اذعان کرد که برخی از بانوان و آقایان اهمیت خاصی به این واجب دینی نمی دهند که این خود می تواند زمینه ساز بسیاری از ناهنجاری ها باشد.

امام جمعه بانه با اشاره به اینکه برخی از افراد معنای حجاب را به میل و باور خود تعریف می کنند، عنوان کرد: حجاب برای فرد مسلمان محدودیت نیست، بلکه مصونیت است، ولی با این وجود برخی از افراد و به ویژه شبکه های ماهواره ای به دنبال کمرنگ کردن این واجب دینی در جامعه ما هستند، لذا همه باید در مقابل این هجمه فرهنگی هوشمندانه عمل کنیم.

وی اظهار داشت: به قول شهید مطهری که می گویند اگر بی حجابی تمدن است، پس حیوانات از ما متمدن تر هستند، لذا باید گفت که برخی در جامعه خودمان به اشتباه اینگونه تصور می کنند که بدحجابی نوعی کلاس می باشد که این تفکری استکباری و ضددینی است.

این عالم اهل سنت در ادامه با انتقاد از کم کاری برخی از نهادهای فرهنگی، گفت: متاسفانه باید گفت که برخی از نهادهای فرهنگی در بحث عفاف و حجاب بسیار ضعیف عمل می کنند و عملا در این حوزه کار خاصی در این سالها صورت نگرفته است، لذا از مدیران و متولیان فرهنگی درخواست تجدیدنظر داریم.

نظر شما