شناسهٔ خبر: 41163724 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیپلماسی‌ایرانی | لینک خبر

آمریکا در پی سیاسی کردن موضوع هسته‌ای ایران

صاحب‌خبر -

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس، موضوع هسته‌ای ایران را پرونده‌ای فنی دانست و گفت: آمریکا تلاش دارد با نگاه سیاسی-امنیتی، این پرونده را به شورای امنیت ببرد.

آمریکا در پی سیاسی کردن موضوع هسته‌ای ایرانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، آقای محمدحسن آصفری با تأکید بر اینکه بر همه دنیا محرز شده که جمهوری اسلامی به دنبال جنگ افروزی و توسعه طلبی نیست، گفت: امروز ایران پرچم‌دار مبارزه با تروریسم به خصوص داعش و تکفیری‌ها است و برای این کار نیز هزینه‌های بسیار به لحاظ انسانی، تجهیزاتی و مالی متحمل شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی درباره موضوع هسته‌ای نیز نشان داد، به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده و به قوانین این حوزه و به خصوص به مفاد برجام پایبند بوده است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی برای این موضوع نیز هزینه‌های بسیاری از جمله محدودیت‌های استفاده از اورانیوم غنی شده پرداخته است.

وی افزود: در این راستا اجازه دادیم بازرسان آژانس هر زمانی اعم از برنامه ریزی شده و نشده، از فعالیت‌های هسته‌ای ایران بازدید کنند و حتی دوربین‌های آفلاین و آنلاین را نیز چک کرده اند.
آقای آصفری در ادامه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی عامل ایجاد امنیت در منطقه است، اظهار داشت: آن‌ها که همیشه دنبال جنگ طلبی و خصومت بوده اند، آمریکایی‌ها هستند و این بار نیز با شوی تبلیغاتی تلاش دارند ناامنی که در کشور خودشان به وجود آورده اند را تحت الشعاع ضدتبلیغات خود علیه جمهوری اسلامی قرار دهند.

نماینده مردم در مجلس ادامه داد: ایران به دنبال مسابقه تسلیحاتی و ایجاد ناامنی برای کشور‌ها نیست، اما اقدام آمریکا برای بردن پرونده ایران به شورای امنیت یک نگاه سیاسی است در حالی که پرونده ما پرونده‌ای فنی بوده و نباید به آن نگاه امنیتی و سیاسی شود.
وی افزود: کشور‌های اروپایی نیز به اختلاف ایران و آمریکا واقف هستند و به خاطر امنیت خودشان هم که شده نباید اجازه دهند آمریکا برای آن‌ها سناریو بنویسد و آن‌ها تبدیل به بازیگران این سناریو شوند.

نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه کشور‌های اروپایی باید از ظرفیت‌های ارتباط با ایران استفاده کنند، خاطرنشان کرد: اروپا نباید اجازه دهد دیوار بی اعتمادی میان ایران و اتحادیه ایجاد شود، لذا بعید است مجددا اشتباه خود در برجام را تکرار کرده و برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی با آمریکا همراه شود.

نظر شما