شناسهٔ خبر: 41163429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس پلیس راه استان خبر داد:

سهم ۱۱ درصدی موتورسیکلت سواران از تصادفات جاده‌ای در ایلام

رئیس پلیس راه استان ایلام از اجرای طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف از امروز به مدت یک هفته در جاده های برون شهری ایلام خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ «رضا همتی‌زاده» اظهار کرد: بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته در بحث تصادفات جاده ای  از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ درصد از تصادفات مربوط موتورسیکلت سواران بوده  است.

 وی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف به مدت یک هفته در جاده های برون شهری ایلام ارتقاء امنیت ترافیکی و پیشگیری از حوادث ناشی از تصادفات است، تصریح کرد: موتورسیکلت برخلاف خودرو از لحاظ ساختاری فاقد ایمنی و تعادل بوده و در موقع تصادف هیچگونه سیستم محافظتی برای راکب و ترک نشینان وجود ندارد و بیشتر در معرض آسیب پذیری هستند.

رئیس پلیس راه استان ایلام به موتورسواران توصیه کرد در هنگام رانندگی از کلاه ایمنی استفاده کنند تا در صورت رخداد حوادث ترافیکی از شدت صدمات وارده به سر و گردن آنها کاسته شود.

همتی‌زاده ادامه داد: این پلیس با استفاده از ابزارهای پلیسی که  در اختیار دارد کلیه رفتارهای ترافیکی راکبان موتورسیکلت سوار در جاده های برون شهری را تحت کنترل و نظارت خود قرارمی دهد و با راکبان خاطی و هنجار شکن که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت  نکنند برابر مقررات با آنها برخورد می کند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از کلاه ایمنی مهمترین عامل برای حفظ ایمنی موتورسیکلت سواران است، تصریح کرد:  سوار کردن بیش از یک نفر بر ترک موتور ممنوع و  خطر ساز است و راکبان موتور سیکلت سوار در جاده‌ها از انجام حرکات نمایشی و سوار کردن وسایل طویل بر روی موتورسیکلت خودداری کنند.

انتهای پیام

نظر شما