شناسهٔ خبر: 41159082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با هدف بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می شود:

اجرای طرح‌های "روح مقاومت" و "سه شنبه‌های تکریم" در استان سمنان

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان، طرح‌های "روح مقاومت" و "سه شنبه‌های تکریم" را از برنامه های ویژه کانون‌های مساجد با هدف بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیان کرد و گفت: اجرای این طرح ها دراستان سمنان آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سیدعلی موسوی 16تیرماه در نشستی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به تشریح و تبیین این طرح‌ها پرداخت و اظهار کرد: رویداد ملی و بین المللی "روح مقاومت" با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و نیز ارائه روایت‌های مردمی از وصایای شهدای انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این برنامه در چهار قالب و در فضای مجازی به صورت مسابقه اجرا می شود افزود: رویداد ملی و بین‌المللی "روح مقاومت" در بخش‌های صوت، نماهنگ، فیلم موبایلی، عکس ‌نوشت و پادکست از وصیت‌نامه شهدا برگزار می‌شود.

موسوی از این برنامه‌ها به عنوان طرح‌های شاخص کانون‌های فرهنگی هنری برای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس یاد کرد و ادامه داد: در پایان این مسابقه از 40 اثر ملی و 20 اثر بین المللی به عنوان آثار برگزیده تجلیل خواهد شد.

وی، زنده‌نگه داشتن یاد شهدا و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج و زنده نگه داشتن روح مقاومت و توسعه جبهه مقاومت، عمل به وصایای شهدا در زندگی امروز با دقت در گنجینه های معنوی وصایای شهدا را از اهداف این مسابقه برشمرد و اظهار کرد: قرآن و عترت در وصیت شهدا، امام و مرجعیت و علما در وصیت شهدا، دفاع از وطن، قدس و فلسطین مظهر مقاومت ، نقش و جایگاه مساجد در تربیت جامعه در وصیت شهدا از محورهای مورد نظر در این مسابقه ملی و بین المللی است.

موسوی، مهلت شرکت در این رویداد، را تا ۳۱ شهریور مقارن با چهلمین سالگرد دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: علاقمندان می‌توانند از طریق فضای مجازی و حضور در سایت "فهما" آثار خود شامل دل نوشته، خاطره نویسی، عکس و خوانش وصیت نامه شهدا ارائه دهند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان به طرح "سه شنبه های تکریم" اشاره کرد و گفت: این طرح نیز با هدف تکریم ازخانواده شهدا، جامبازان و ایثارگران، تکریم از جوانان و نوجوانان نخبه و نیز کارآفرینان، ائمه جماعت و هیات امنای مساجد موفق در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این طرح از دهم تیر و همزمان با دهه کرامت و با محوریت مساجد آغاز شده است گفت: در قالب طرح سه شنبه های تکریم 14 برنامه در نقاط شهرها و روستاهای شهرستان‌های این استان پیش بینی شده و اجرا خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان گفت: این طرح فردا سه شنبه هفدهم تیر در سمنان اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما