شناسهٔ خبر: 41158310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مصرف برق در خوزستان رکورد زد

اهواز - ایرنا- مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به افزایش پیک مصرف برق در خوزستان گفت: مصرف برق در استان رکوردی جدید به جای گذاشت به طوری‌که میزان مصرف امسال از پیک سال قبل فراتر رفت.

صاحب‌خبر -

محمود دشت بزرگ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با  افزایش دمای هوا در هفته‌جاری مصرف برق افزایش پیدا کرد و روز گذشته پیک مصرف برق به هشت هزار و ۱۳۲ مگاوات رسید که رکورد سال گذشته را شکست.

وی گفت: پیک مصرف سال گذشته در خوزستان هشت هزار و ۸۳ مگاوات بوده است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی و هشدار مدیریت بحران استانداری خوزستان مبنی بر افزایش دما به ۴۹ درجه سانتیگراد و یا بیشترتا پایان هفته در اغلب مناطق استان و افزایش استفاده از وسایل سرمایشی، از مردم می خواهیم که با مدیریت مصرف برق به خصوص در ساعت های پیک (۱۴ تا ۱۷ و ۲۱ تا ۲۳) ما را در تامین برق یاری کنند.
دشت بزرگ تاکید کرد: مصرف زیاد برق باعث می شود تا درصد بارگیری از تجهیزات افزایش پیدا کند و  این موضوع باعث آسیب به  تجهیزات شده و در نتیجه خاموشی‌های ناخواسته  را به وجود می آورد  که با کاهش مصرف پنج تا ۱۰ درصدی مشترکان می‌توان از آن جلوگیری کرد.

بنا بر دستور استاندار خوزستان ساعت کاری ادارات استان از ۳۱خردادماه تا ۱۴ شهریورماه امسال ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ دقیقه تعیین شده است تا به این وسیله در مصرف برق در استان صرفه جویی شود.

نظر شما