شناسهٔ خبر: 41158164 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

ملی‌پوش سابق از دلیل خداحافظی‌اش پرده برداشت

فدراسیون برای جراحی‌ام ۳۰ هزار یورو نداد

سعید محمد‌پور، ملی‌پوش سابق وزنه برداری بعد از حدود یک سال دلیل خداحافظی اش را افشا کرد.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی/ خسرو کفیلی؛ سعید محمد‌پور، وزنه‌بردار اردبیلی که می‌توانست یکی از اسطوره‌های وزنه برداری ایران شود، سال قبل یک‌باره، دنیای قهرمانی را کنار گذاشت. او معتقد است اگر فدراسیون هزینه جراحی کتفش را می‌داد، هنوز وزنه می‌زد: «اگر مسئولان فدراسیون‌های وزنه برداری و پزشکی هزینه ۳۰ هزار یورویی مداوایم را می‌دادند سال‌ها وزنه می‌زدم و برای کشورم افتخار‌آفرینی می‌کردم.»

محمدپور که سال ۹۴ کتفش در لیگ وزنه برداری مصدوم شد، می‌گوید: «پنج سال پیش موقع زدن وزنه در لیگ کتفم مصدوم شد، با اینکه به من گفتند برای مداوا به خارج از کشور بروم ولی من به حرف مسئولان فدراسیون وزنه برداری اعتماد کردم و کتفم را در ایران جراحی کردم. بعد از چند سال، دیگر نتوانستم به روز‌های اوجم برگردم. سال قبل کتفم را به دکتر امینی، پزشک معالج سهراب مرادی نشان دادم، او گفت باید یک بار دیگر جراحی کنم تا سلامتی‌ام را به‌دست آورم. امینی هزینه جراحی و سفر به هانوفر آلمان را حدود ۳۰ هزار یورو تخمین زد که متأسفانه فدراسیون‌های وزنه برداری و پزشکی آن را ندادند و من هم پولی نداشتم که هزینه کنم، به همین دلیل زمانی که دیدم نمی‌توانم با این کتف مصدوم در سطح جهانی وزنه بزنم خداحافظی کردم.»

ملی‌پوش وزنه برداری که با مثبت شدن دوپینگ نفرات اول تا چهارم دسته ۹۴ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۲ لندن صاحب مدال طلا شد از مسئولان کمیته ملی المپیک از پاداشش انتقاد می‌کند: «کمیته ملی المپیک به قهرمانان المپیک لندن ۲۰۰ سکه داد ولی برای پاداش به من، معادل ریالی آن و طبق مبلغ ریالی سکه در سال ۲۰۱۲ داد.»

محمد‌پور دلش می‌خواهد حالا مربیگری کند: «من علاقه زیادی برای انتقال تجربیاتم به وزنه‌برداران مستعد جوان دارم ولی متأسفانه تاکنون شرایطی برای مربیگری‌ام فراهم نشده است. متأسفانه فدراسیون شأن ملی‌پوشانی که از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده‌اند را حفظ نکرده و من تا زمانی که این افراد در فدراسیون هستند با آن‌ها کار نمی‌کنم.»

نظر شما