شناسهٔ خبر: 41158069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی ۲۰ درصد افزایش یافت

اراک - ایرنا - رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی از افرایش ۲۰ درصدی تعداد افراد تحت پوشش این صندوق در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل خبر داد و گفت: این افزایش در راستای تحقق شعار جهش تولید و بهره‌مندی قشر مولد از خدمات بیمه‌ای انجام شد.

صاحب‌خبر -

«محمدصادق زهدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود برخی محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، امسال ۶۹۴ نفر از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی بهره‌مند شدند و تعداد کل بیمه شدگان این صندوق به ۵۸ هزار و ۶۰۰ نفر افزایش یافت..

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی با یادآوری افزایش ۱۳ و پنج دهم درصدی افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن گفت: افراد تحت پوشش این صندوق در سال جاری نسبت به سال ۹۷ بیش از ۳۳ درصد افزایش یافته‌است.

وی از بازنشستگی ۲۴۵ نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی، فوت ۹۸ نفر و کار افتادگی چهار نفر در سال‌جاری خبرداد و افزود: تعداد بازنشستگان صندوق بیمه کشاورزان استان در حال حاضر به حدود ۹ هزار نفر رسیده‌ است.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات به بیمه‌شدگان مبتلا به ویروس کرونا از دیگر اقدامات این صندوق در سال‌جاری بود و از ابتدای سال‌جاری ۷۰ پیامک دریافت این تسهیلات به صندوق ارسال و به ۱۹ نفر تسهیلات ۲ تا سه میلیون ریالی پرداخت شد. 

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی با یادآوری پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون ریالی به یک هزار و ۱۰۰ نفر از مستمری بگیران صندوق در استان گفت: پرداخت این تسهیلات به بقیه مستمری بگیران از جمله برنامه‌های این  صندوق در سال‌جاری است.

زهدی گفت: دهگردشی، حضور مستقیم در روستاها و برگزاری نشست‌های چهره به چهره با کشاورزان، انجام تبلیغات از طریق صداو سیما و مطبوعات، ارتباط با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها، برگزاری نشست با دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان در روستاها از دیگر برنامه‌های این صندوق برای افزایش افراد تحت پوشش است.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۱۲۷ کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.
این استان از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان‌های قم و اصفهان محدود شده و بر اساس سرشماری سال گذشته یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۵ نفر جمعیت دارد.
اجرای طرح بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سال ۸۴ تا کنون در کشور آغاز شده است.

نظر شما