شناسهٔ خبر: 41158068 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش نیاز بیماران کرونایی به دستگاه‌ تنفسی/ظرفیت بیمارستان‌های البرز به سرعت در حال پر شدن است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه بیش از گذشته به دستگاه‌های تنفسی نیاز داریم، گفت: ظرفیت‌های بیمارستان‌های البرز به سرعت در حال پر شدن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، دکتر حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه فاز دوم حمله کرونا به کشور، با شیب تندی در جریان است، گفت: در فاز دوم کرونا با سرعت تخت های بیمارستان و آی سی یوها پر شده و نیاز به دستگاه‌های تنفسی بیشتر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با تاکید بر اینکه مردم به فرزندان خود در کادر درمان کمک کنند، افزود: مردم  ماسک بزنند و به هیچ عنوان در هیچ مراسمی شرکت نکنند و هیچ مراسمی برگزار نکنند و در صورت حضور در تجمعات رعایت فاصله اجتماعی را مد نظر قرار دهند و با شستشو یا ضدعفونی دست ها و فشار کاری بیمارستان‌ها و پرسنل را کاهش داده و در نهایت خطر بیماری و مرگ و میر را کم کنند.

دکتر کریم با اشاره به اینکه هنوز در وضعیت زرد هستیم و دستوری برای محدودیت‌ها نداریم، ادامه داد: یک بار مردم البرز همکاری و مشارکت در کاهش شیوع بیماری را  نشان دادند که انتظار داریم بار دیگر این  حماسه را تکرار کنند.

وی در پایان با بیان اینکه کادر درمان نیازمند کمک و همراهی مردم هستند، اضافه کرد: شرایط امروز با پیک اول کرونا متفاوت است، کادر درمان انرژی اول را ندارند و شیب شیوع بیماری نیز تندتر شده است از این رو تقاضا می‌شود مردم با دقت و جدیت بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ج/ی

نظر شما