شناسهٔ خبر: 41157581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دریای عمان وتنگه هرمز از فردا مواج می‌شود

بندرعباس- ایرنا- معاون اداره‌کل هواشناسی هرمزگان گفت: از اواخر فردا سه شنبه و روز چهارشنبه، وزش باد نسبت شدید جنوب شرقی (گاهی تا ۴۰ کیلومتر درساعت) سبب مواج شدن دریای عمان و تنگه هرمز خواهدشد.

صاحب‌خبر -

کیانوش عارفی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: امروز دوشنبه نیز با تاثیر جریان شرقی در سطح استان هرمزگان ناپایداری جوی پیش بینی می‌شود.

وی بیان داشت: در ساعت بعدازظهر(دوشنبه) در ارتفاعات هرمزگان رشد ابر خواهیم داشت که در منطقه بشاگرد و برخی نقاط شمالی استان با رگبار باران و رعد وبرق و افزایش موقتی سرعت وزش باد همراه خواهدبود.

معاون هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: در ساعت بعدازظهر(دوشنبه) تا اوایل شب نیز باتوجه به وقوع ناپایداری‌های موقتی در منطقه بشاگرد و احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری گردد.

عارفی گفت: در جزایر خلیج فارس امروز دوشنبه شرایط رفت وآمدهای دریایی مساعد خواهد بود و درسواحل دریای عمان نیز وزش بادهای سطحی جنوب شرقی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: از لحاظ دمایی نیز امروز شنبه تغییرات قابل ملاحظه ای در هرمزگان نخواهیم داشت اما از روز چهارشنبه هفته جاری به طور موقت باتوجه به افزایش ابرناکی، کاهش نسبی دما در طول روز بویژه در مناطق ساحلی پیش بینی می‌شود.

نظر شما