شناسهٔ خبر: 41156070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب کردستان:

۱۰۰۶روستای کردستان زیر پوشش خدمات شرکت آبفا در حوزه آب قرار دارند

سنندج - معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: از یک هزار و ۶۷۷ روستای استان، هزار و شش روستا از نعمت آب شرب به صورت لوله‌کشی بهره‌مند هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، محمد فرهاد اظهار داشت: در شهرستان بیجار ۲۲۹ روستای دارای سکنه وجود دارد که از این تعداد ۱۳۱ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند و از این تعداد پنج روستا به صورت ثابت و ۴۶ روستا هم به صورت مقطعی نیاز به آبرسانی سیار دارند که این کار به طور مداوم انجام می‌گیرد.

وی افزود: هر ساله شرکت آب و فاضلاب استان برنامه‌های منظمی را جهت پوشش مناطق محروم در دست اجرا دارد که اعتبار آنها از دو محل صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی و بر اساس تعریف پروژه‌های جدید تأمین و هزینه می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب کردستان با اشاره به اینکه افق پیشرفت و تعریف پروژه بر اساس میزان اعتبارات است، ادامه داد: هدف بزرگی را دنبال می‌کنیم که پوشش همه روستاهای باقیمانده و محروم از آب شرب لوله‌کشی به صورت ثابت است و این امر در شهرستان بیجار نیازمند اعتباری بیش از ۴۹۰ میلیارد ریال است.

فرهاد در خصوص ساماندهی فاضلاب روستاهای بیجار نیز بیان کرد: اولویت با روستاهایی است که در حوضه سدها قرار دارند که در شهرستان بیجار ۲۸ روستا در حوضه دو سد تلوار و گلبلاغ قرار دارند و اعتبار موردنیاز جهت اجرای تأسیسات، شبکه و خط انتقال فاضلاب در این ۲۸ روستا ۸۲ میلیارد ریال است.

نظر شما