شناسهٔ خبر: 41155950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان:

۲۹۲۴میلیارد تومان ازمحل صندوق ذخیره به حساب فرهنگیان واریزشده است

سنندج - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان گفت: از ابتدای تأسیس صندوق ذخیره فرهنگیان تا کنون مبلغ دو هزار و ۹۲۴ میلیارد تومان به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان نظام مرادی در چهارمین نشست کارگروه صندوق ذخیره فرهنگیان استان کردستان، با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های بالای صندوق ذخیره، اظهار داشت: اعتماد سازی و شفاف سازی یکی از برنامه‌های اولویت دار مؤسسه در سال جاری است.

وی آگاهی بخشی دقیق و به موقع، شفاف سازی فعالیت‌ها و اطلاع ذینفعان از فعالیت‌های مؤسسه را باعث اعتماد سازی و از بین رفتن دیوار بی اعتمادی دانست و افزود: اعمال سلیقه شخصی نباید باعث خدشه دار شدن فعالیت‌های صندوق ذخیره شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان همچنین به موفقیت‌های صندوق، کاهش هزینه‌های جاری و پرهیز از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای نیز پرداخت و ادامه داد: شفاف سازی و اطلاع رسانی باعث می‌شود تا اعضای مؤسسه از خدمات و فعالیت‌ها اطلاع دقیقی داشته باشند.

مرادی به توزیع سود صندوق در بین اعضا نیز اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس اعلام مسئولان صندوق در سال ۹۷ مبلغی بالغ بر ۶۲۰ میلیارد تومان در بین اعضای صندوق سود توزیع شده است.

وی بیان کرد: همزمان با واریز سود صندوق به حساب بازنشستگان، سود اعضای شاغل نیز در صورت وضعیت آنها نشسته است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان در ادامه گفت: طی دوره مالی از تاریخ مهر ۹۶ تا ۳۱ شهریور ماه ۹۷ نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته شده اند و سود دوره بیست و چهارم مربوط به سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۷ را دریافت کرده اند.

مرادی اظهار داشت: این تعداد از بازنشستگان قبلاً سهم الشرکه خود را در زمان بازنشستگی دریافت کرده و مبلغ فعلی صرفاً سود سال مالی ۹۷ است که به همان حساب بانکی واریز می‌شود که قبلاً سهم الشرکه آنها واریز شده است.

وی در بخش دیگری از گزارش خود به فعالیت‌ها و خدمات صندوق اشاره کرد و افزود: از ابتدای تأسیس موسسه تا کنون مبلغ دو هزار و ۹۲۴ میلیارد تومان به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز شده که هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان آن مربوط به سه سال گذشته است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان همچنین به سودآوری مؤسسه و چشم انداز صندوق ذخیره فرهنگیان در سال‌های آتی اشاره کرد و از تحقق سود هزار میلیارد تومانی در سال منتهی به ۳۱ شهریور ۹۸ خبر داد و ادامه داد: این سودآوری با بهره‌برداری از طرح‌های پتروشیمی مؤسسه و بهبود روند سودآوری شرکت‌های تابعه میسر شده است.

مرادی یادآور شد: پیش بینی‌ها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ صندوق به سودآوری پنج هزار میلیارد تومانی دست پیدا خواهد کرد، لذا هر چه میزان مشارکت فرهنگیان تا سقف پنج درصد از حقوق شأن بیشتر باشد، به همان نسبت از سهم دولت و سودآوری مؤسسه منتفع خواهند شد.

نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان کردستان نیز گزارشی از نتایج پیگیری مصوبات جلسه قبل و اقدامات صورت گرفته در شهرستان‌ها و مناطق در اجرای نامه استان ارائه کرد و از واریز سهم دولت به حساب اعضای صندوق خبر داد و بیان کرد: مبلغ ۴۱۳ میلیارد تومان سهم دولت مربوط به ۱۸ ماه در حساب اعضای صندوق بارگذاری شده است.

حسین علی محمدی با اشاره به اعطای کارت خرید اعتباری به اعضای صندوق، گفت: با توجه به انعقاد قرار داد با بانک‌های عامل، اعطای کارت خرید اعتباری به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان به همت شرکت فرآیند نوین، ابتدا به صورت پایلوت در استان سمنان انجام و سپس به تدریج فرهنگیان سراسر کشور می‌توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: سقف اعتبار این کارت ۵۰ میلیون تومان اعلام شده و شاخص‌هایی مانند سابقه عضویت، درصد واریزی به صندوق و همچنین سوابق حساب‌های بانکی مبنای تخصیص اعتبار از پنج تا ۵۰ میلیون تومان است.

نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان کردستان افزود: از مزایای این کارت می‌توان به برخورداری از تخفیف فروشگاه‌های طرف قرارداد، سود نقدی خرید درون شبکه، اقساط تا ۳۶ ماه و شارژ مجدد کارت به میزان پرداخت تر قسط اشاره کرد.

علی محمدی به تشریح اولویت‌های کاری صندوق اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم با توجه به هدف گذاری انجام شده، برنامه ابلاغی محقق و وضعیت استان در صندوق نسبت به قبل بهبود پیدا کند.

نظر شما