شناسهٔ خبر: 41155851 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دادستان زرندیه اعلام کرد:

برخورد قاطع دستگاه قضا با مقصرین تصادف اخیر اتوبوس و مینی‌بوس

علی فرقانی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرندیه با تاکید بر اینکه ورودی شهرک صنعتی مامونیه از اتوبان ساوه ایمن نیست، افزود: دستگاه قضائی بدون اغماض با مقصرین تصادف اخیر یک دستگاه اتوبوس با مینی بوس برخورد قاطع خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

سعید اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تصادف مرگبار یک دستگاه مینی‌بوس و اتوبوس در ورودی شهرک صنعتی مامونیه مرکز شهرستان زرندیه از اتوبان ساوه به تهران اظهار کرد: براساس اعلام کارشناسان پلیس راه اداره راه شهرستان اشکالات رویه آسفالت جاده ورودی شهرک صنعتی مامونیه و عدم خط کشی به میزان ۵۰ درصد و راننده مینی بوس نیز به میزان 50 درصد در این حادثه مقصر شناخته شده اند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده قضائی از همان لحظات نخست وقوع این سانحه رانندگی اظهار کرد: در پی وقوع این حادثه ترافیکی دستورات لازم از سوی دادستانی شهرستان به مرجع انتظامی برای تکمیل مراحل تحقیقاتی پرونده صادر شد و هم اکنون پرونده قضائی تشکیل شده سیر قانونی خود را طی می‌کند.

دادستان شهرستان زرندیه به مقصر بودن اداره راه در وقوع این سانحه مرگبار اشاره کرد و افزود: دستگاه قضا با هر مسئولی و در هر جایگاهی که مقصر و مسبب وقوع این سانحه شده باشد برخورد قانونی خواهد کرد و در خصوص اصلاح این محورلازم است متولیان مربوطه نسبت به انجام وظایف قانونی خود در سریعترین زمان ممکن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به تبصره سه ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، در صورتی که نقص راه در وقوع حوادث ترافیکی نقش داشته باشد، مسئولین و مقصرین مورد تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

اسکندری خواستار تعریض و ایمن‌سازی این محور به دلیل قدمت بالا و حادثه خیز بودن این مسیر مواصلاتی به دلیل حجم بالای تردد در ورودی از اتوبان به شهر مامونیه شد و افزود: ادارات متولی در حوزه راه و ترابری هر چه سریعتر باید جهت اصلاح و بازسازی این محور حادثه خیز اقدام کنند.

وی تاکید کرد: حادثه فوق یک نفر فوتی داشته و سایر سرنشینان که دچار صدماتی شده‌اند نیز به پزشکی قانونی معرفی شدند.

انتهای پیام

نظر شما