شناسهٔ خبر: 41155506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گازرسانی به صنایع و پیشرانی فارس در رونق کشاورزی و صنعت

مدیر عامل گاز فارس گفت: با گازرسانی به صنایع وابسته به بخش کشاورزی و بیش از هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی، فارس پیشران در رونق کشاورزی صنعتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر عامل شرکت گاز استان فارس گفت: درسال جهش تولید، دولت با اقدامات گسترده برای گازرسانی به صنایع وابسته به بخش کشاورزی با خدمات رسانی به بیش از هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی، فارس پیشران در رونق کشاورزی صنعتی است.

غلامعباس حسینی با بیان این که گازرسانی به صنایع و واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی، گامی مهم در افزایش تولید و توسعه کشاورزی صنعتی است گفت: در استان فارس ۲ هزار و ۴۷۰ واحد تولیدی اعم از صنایع غذایی تبدیلی، کشاورزی، گلخانه ای، دام و طیور و آبزی پروری فعال است که از این تعداد به هزار و ۵۴۷ واحد با مصرف تقریبی ۱۳۳ هزار مترمکعب در ساعت گازرسانی شده است.

او افزود: تاکنون بستر لازم برای گازرسانی به ۱۳۶ واحد صنعتی کشاورزی نیز آماده شده و عملیات لوله گذاری برای اتصال ۳۰۱ واحد دیگر نیز در حال اجراست که با تکمیل آن ها، گام مهمی در توسعه صنایع کشاورزی و جهش تولید و اشتغال در سطح استان برداشته خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز فارس گازرسانی به صنایع کشاورزی، به طور میانگین صرفه جویی ۸۰ هزار لیتری سوخت مایع را برای هر صنعت در سال به همراه داشته است.

او با اشاره به این که شرکت گاز فارس همه تلاش خود را برای گازرسانی به صنایع براساس مصوبه شورای اقتصاد به کار بسته است، گفت: در قالب این طرح و بر اساس مصوبه سال ۹۵ شورای اقتصاد، شرکت ملی گاز ایران می‌تواند زیرساخت گازرسانی واحد‌های صنعتی که سه سال از سوخت مایع استفاده کرده اند را به‌صورت رایگان فراهم کند.

بر این اساس، با تصویب هیات مدیره شرکت گاز استان فارس و با هدف حمایت از تولید داخلی، هزینه احداث خط اختصاصی برای صنایعی که فاصله آن‌ها تا خط اصلی گاز کمتر از ۵۰۰ متر باشد، دریافت نمی‌شود.

حسینی با اشاره به این که گازرسانی به صنایع و واحد‌های تولیدی اشتغالزا با هدف جایگزینی سوخت پاک و ارزان گاز با دیگر سوخت‌های فسیلی، از مهم‌ترین رسالت‌های شرکت گاز استان فارس است، افزود: از ۸هزار و ۷۵۵ واحد صنعتی فعال در فارس ۸ هزار و ۱۴ واحد صنعتی تاکنون گازدار و عملیات گازرسانی به ۲۹۸ واحد صنعتی نیز در دست اجراست و این صنایع هم به‌زودی از مزایای پایداری گاز طبیعی، کاهش هزینه ها، آلودگی کمتر و بازده بیشتر نسبت به سوخت مایع برخوردار می‌شوند.

به گفته او، گازرسانی به مراکز عمده کشاورزی، ضمن افزایش بهره‌وری و تقویت بخش صنعت و تولید، زمینه را برای گذر از کشاورزی سنتی به صنعتی و توسعه صنایع تبدیلی و جهش تولید و اشتغال فراهم می‌کند.

استان فارس به لحاظ تعداد واحد‌های صنایع تبدیلی، غذایی و کشاورزی در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما