شناسهٔ خبر: 41155215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار:

امسال تگرگ به ۴۴۰ هکتار از اراضی چالدران خسارت زد

مهدی تندرست

فرماندار چالدران از خسارت ۶۲۰ میلیون تومانی به محصولات کشاورزی گندم، جو و لوبیا در اراضی شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسن محمد زاده  ۱۵ تیر ماه در سومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان که در محل سالن جلسات فرمانداری چالدران برگزار شد به خسارتهای ناشی از بارش تگرگ در شهرستان چالدران اشاره کرد وگفت: بر اثر این بارش ۴۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان از جمله محصولات گندم، جو، لوبیا به  میزان ۶۲۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان چالدران را به عنوان شهرستان حادثه خیز در استان یاد کرد و گفت: تمامی اعضای مدیریت بحران شهرستان در جهت مقابله با هرگونه حوادث و بلایای طبیعی از آمادگی های لازم برخوردار بوده باشند.

وی با بیان اینکه همه ساله در این فصل از سال جاری شدن سیل خسارتهای زیادی را در زمینه های مختلف به شهرستان وارد می کند، افزود: در خصوص پیشگیری و مقابله با خسارتهای ناشی از سیل لایروبی رودخانه های در معرض سیل توسط منابع آب شروع شده است و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

فرماندار چالدران بر تسریع جابجایی روستاهای در معرض رانش از جمله بغلچی و مخمور تاکید کرد و اظهار کرد: از دستگاهای متولی انتظار میرود کارهای مطالعاتی جابه جایی این روستاها را به اتمام رسانده تا وارد فاز اجرایی جابه جایی آنها شویم.

به گزارش ایسنا، پیگیری موضوع خسارت ناشی از حمله گرازها به محصولات کشاورزی شهرستان در سالهای اخیر، پیگیری روند اجرایی پلاک کوبی دامها، رعایت بر پروتکلهای بهداشتی در خصوص پیشگیری و مبارزه با کرونا توسط مدیران اجرایی در محدوده ادارات شهرستان از جمله محورهای دیگر بحث شده در این جلسه بود.

انتهای پیام

نظر شما