شناسهٔ خبر: 41153346 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

10 نکته آماری به مناسبت بیستمین قهرمانی بایرن در جام حذفی آلمان (اختصاصی)

B.M. F.U

صاحب‌خبر -

وب سایت رسمی بایرن مونیخ / بایرن مونیخ با نتیجه 4 بر 2 بایرلورکوزن را شکست داد و برای 20مین بار قهرمان جام حذفی شد.fcbayern.com بعد از قهرمانی در این جام ، ده نکته را گردآوری کرده است.

1. نقطه عطفی دیگر

چگونه می توان برای 20مین بار قهرمانی جام حذفی در سال 2020 را به تضمین کرد؟ درست است ، با 200 پیروزی در این رقابت ها : یک رکورد دیگر :)

2. سیزدهمین دبل داخلی

روز شنبه بایرن سیزدهمین دبل داخلی خود را بدست آورد و توانست رکوردی دست نیافتنی را ثبت کند. روی هم رفته ، تمام باشگاههای آلمانی دیگر تنها چهار بار توانسته اند هردو جام داخلی را کسب کنند!

3. دفاع از قهرمانی

داوید آلبا ، توماس مولر ، مانوئل نویر ، خاوی مارتینز و ژروم بواتنگ اولین بازیکنان تاریخ هستند که از قهرمانی خود در دو جام داخلی آلمان دفاع می کنند.بعد از سال 2013 و 2014 ، پنج بازیکن ذکر شده عنوان قهرمانی لیگ اول آلمان و جام حذفی در سال های 2019 و 2020 را نیز به دست آوردند. بایرن مونیخ تنها باشگاه تاریخ است که از دبل داخلی خود دفاع می کند. تنها زمانی که قبلا به چنین افتخاری دست یافته بودند ، در سال های 2005 و 2006 بود.

4. توماس مولر متخصص!

توماس مولر هشتمین دیدار خود در DFB cup را مقابل لورکوزن انجام داد و با رکورد فرانک ریبری در تعداد بازی ها برابری کرد.پیروزی روز شنبه به این معنی بود که بومیان باواریا از 56 بازی خود در جام حذفی قبل از ضربات پنالتی موفق به ثمر رساندن 48 گل شده اند.

5. شواین اشتایگر پر افتخار

باستین شواین اشتایگر رکورددار است که هفت بار توانسته در  DFB cup برنده شده است : اما هم تیمی های سابقش توماس مولر ، آلبا و نویر تعقیب کننده او هستند و شش بار این جام زیبا را از آن خود کرده اند.

6. لواندوفسکی،رکورد دار گلزنی

رابرت لواندوفسکی اولین بازیکن تاریخ است که در سه فینال پیاپی جام حذفی گلزنی می کند.لهستانی گلزن مقابل لورکوزن ،رکوردی به رکوردهای خودش اضافه کرد و با هشت گل ، تاکنون بیشترین گل را در فینال های این رقابت ها به ثمر رسانده است.

7. بهترین عملکرد در سطح اول آلمان

تیم هانسی فلیک در این فصل با پیروزی در فینال جام حذفی مقابل لورکوزن ، هفدهمین پیروزی پیاپی خود را در بازی های فصل جاری جشن گرفت و بدین ترتیب رکورد جدیدی در سطح اول فوتبال آلمان رقم زد. رکورد قبلی توسط بایر 04 رقم خورد : آنها توانستند سال 1978 در 16 بازی پیاپی برنده شوند - در آن زمان ، با این حال ، آنها هنوز در رده دوم فوتبال آلمان قرار داشتند :)

8. هانسی فلیک دبل دبل میکند!

پس از کسب دو جام داخلی در سال 1986 به عنوان بازیکن ، هانسی فلیک هم اکنون نیز به عنوان یک مربی موفق به کسب یک دبل دیگر نیز شد - این شاهکار تنها یک بار پیش از این ، توسط همکار سابق خود ، نیکو کواچ ، یک سال پیش نیز بدست آمده بود!

9. پریشیچ و کسب سه جام

ایوان پریشیچ چهارمین بازیکن تاریخ این رقابت ها است که با سه باشگاه مختلف ، جام DFB را به دست می آورد. این بازیکن کرواتی پیش از این در سال 2012 با قهرمانی بورسیا دورتموند و در سال 2015 توانست با ولفسبورگ قهرمانی را به دست آورد. پیش از او ، توماس کروت (کلن - هامبورگ - دورتموند) ، تورستن لگات (وردربرمن - اشتوتگارت - شالکه) و کلاوس آلوفس (دوسلدورف - کلن - وردربرمن) موفق شده اند به چنین افتخاری برسند.

10. کوتینیو جهانگرد

به لطف پیروزی بایرن مونیخ ، فیلیپه کوتینیو اکنون در سومین کشور اروپایی خود یک جام دیگر کسب کرده است. این برزیلی پیش از این در سال 2011 با حضور در اینتر میلان در ایتالیا و در سال 2018 در اسپانیا با بارسلونا توانسته بود جام های داخلی را به دست آورد.

ممنون از دوست خوبمون بهروز بایرن فن که کار ترجمه و نوشتن مقاله رو بر عهده داشت.

نظر شما