شناسهٔ خبر: 41153180 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با کسب ۶۸ کرسی؛

حزب حاکم کرواسی پیروز نهایی انتخابات پارلمانی است

شمارش ۸۷ درصد از آرای انتخابات پارلمانی کرواسی نشان می دهد که حزب حاکم و راست میانه این کشور با کسب ۶۸ کرس پیروز نهایی این انتخابات خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در بحبوحه افزایش شمار مبتلایان به ویروس کووید -۱۹ در کرواسی و رکود اقتصادی ناشی از شیوع این بیماری همه گیر، نتایج رأی پرسی تلویزیون دولتی کرواسی در حوزه های رأی گیری نشان می دهد که به احتمال بسیار حزب «اتحاد دموکراتیک کرواسی» به ریاست «آندری پلنکوویچ» نخست وزیر کنونی این کشور با کسب اکثریت کرسی ها برنده انتخابات پارلمانی کرواسی خواهد بود.

ارقام کمیسیون مرکزی انتخابات کرواسی نشان می دهد که با شمارش ۸۷ درصد آرای انتخاباتی، حزب اتحاد دموکراتیک کرواسی به ریاست آندری پلنکوویچ ۶۸ کرسی از مجموع ۱۵۱ کرسی پارلمان را- ۱۳ کرسی بیش از تعداد کرسی های کنونی خود (۵۵ کرسی) - به خود اختصاص داده است.

در همین ارتباط، پلنکویچ نخست وزیر کرواسی در سخنرانی خود خطاب به حامیانش بابت «این نتایج عالی و پیروزی بزرگ حزب» قدردانی کرد.

پس از آن، اصلی ترین حزب رقیب یعنی حزب «سوسیال دموکرات» و متحدان کوچکترش رویهم رفته ۴۴ کرسی را به خود اختصاص داده اند.

با توجه به کرسی های اخذ شده، هیچکدام از دو حزب اصلی کرواسی بدون ائتلاف قادر به تشکیل دولت نخواهند بود؛ این در حالی است که رهبران هر دو حزب اصلی قاطعانه ایده یک «ائتلاف بزرگ» را رد کردند.

«آندری پلنکوویچ» نخست وزیر کرواسی و رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کرواسی در هفته جاری به حامیان خود گفت که «در شرایط پرچالش کنونی در حوزه بهداشت و اقتصاد، کرواسی مستحق برخورداری از رهبرانی باتجربه و مسئولیت پذیر است».

گفتنی است که دولت جدید کرواسی وظیفه دشوار کنترل بیماری مرموز کرونا و در عین حال، احیای اقتصاد راکد این کشور را برعهده خواهد داشت.

نظر شما