شناسهٔ خبر: 41153144 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

جدیدترین شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان+ جدول

بیش از 11 میلیون و 503 هزار تن در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند. پژوهشگران همچنین اعلام کرده‌اند که شمار مرگ و میر بر اثر همه‌گیری این بیماری به بیش از 535 هزار نفر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -
ویروس کرونا در حالی که از محدودیت‌ها و مقررات قرنطینه به تدریج در برخی نقاط جهان کاسته می‌شود، همچنان در قلمرو‌های جدیدی شیوع می‌یابد و قربانی می‌گیرد. شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان از 11 میلیون و 503 هزار نفر عبور کرد.

به گزارش اعتدال، روند افزایش مبتلایان به بیماری کووید-19 که تاکنون در 215 کشور مختلف جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-19 به بیش از 535 هزار نفر رسیده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها 6 میلیون و 523 هزار و 108 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 تاکنون بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده اند.

شیوع ویروس کرونا در چهار کشور آمریکا، برزیل، هند و روسیه با شتاب بیشتری نسبت به سایر کشورها همچنان ادامه دارد.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما این عفونت اکنون در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است و در حال حاضر هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل، پرو، شیلی و مکزیک به کانون های جدید برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

آمارها حاکی از آن است که موارد ابتلا به بیماری کووید-19 و فوت ناشی از آن در منطقه های هندوستان و آمریکای لاتین نسبت به دیگر نقاط جهان با سرعت بیشتری رو به افزایش است.

موارد ابتلا در آفریقا و جنوب آسیا هم در حال افزایش است و گزارش شده این دو منطقه تا یک ماه دیگر به اوج درگیری خواهند رسید.

کشورهای هند، روسیه، پرو، اسپانیا، شیلی، بریتانیا، مکزیک و ایتالیا به ترتیب جایگاههای سوم تا دهم جدول تعداد مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز یکشنبه 15 تیر 1399 (5 جولای 2020 میلادی) را در اینجا دنبال کنید.

جدیدترین شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان+ جدول

جدیدترین شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان+ جدول

رکورد شناسایی مبتلایان جدید کووید-۱۹ در آمریکا برای چهارمین روز متوالی

گزارش‌ها حاکی از آن است که برای چهارمین روز متوالی موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا بیش از 50 هزار نفر بوده است.

بیش از دو ماه پس از آنکه موج نخست همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ برخی از ایالت‌های آمریکا را فراگرفت این ویروس مجدد در ایالت‌های جنوبی و جنوب غربی گسترش پیدا کرده است.

مقامات آمریکا روز گذشته شناسایی دست‌کم 57 هزار و 386 مورد جدید ابتلا را اعلام کردند که بدین ترتیب برای چهارمین روز متوالی است که شمار مبتلایان جدید در این کشور به بیش از 50 هزار نفر می‌رسد.

اکنون بیش از دو میلیون و 972 هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا گزارش شده که بیش از 132  هزار و 531 نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند.

جشن‌های روز استقلال آمریکا تحت الشعاع همه‌گیری کرونا
جشن های روز استقلال آمریکا به دلیل جهش اخیر آمار ابتلا به ویروس کرونا در این کشور تحت الشعاع قرار گرفته و بسیاری از رویدادها لغو شده است.

سواحل در فلوریدا و کالیفرنیا بسته شده، رژه های نمایشی در بسیاری نقاط لغو شده و مراسم آتش بازی محدود شده است.

با این حال دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ویدئویی به مناسبت چهارم ژوئیه گفت که "درحال حرکت به سوی یک پیروزی بزرگ" در مقابل "طاعون وحشتناک نشات گرفته از چین هستیم."

انتظار می رود صدها نفر در یک مهمانی کاخ سفید به میزبانی آقای ترامپ شرکت کنند که علیرغم نگرانی از انتشار بیشتر ویروس است.

کرونا در برزیل
وزارت بهداشت برزیل از مرگ 64 هزار و 383 تن از بیماران کرونا در این کشور  خبر داده‌اند.
برزیل پس از ایالات متحده آمریکا بیش‌ترین شمار مبتلایان به کرونا ثبت کرده است. بیش از یک میلیون و 579 هزار مبتلا در برزیل ثبت شده است.

کرونا در هند
وزارت بهداشت هند امروز اعلام کرد: 19 هزار و 700 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شناسایی شده است.

در حال حاضر بیش از 697 هزار نفر در این کشور به کروناویروس جدید آلوده شده‌اند و 23 هزار و 932 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا در هند؛ دهلی بزرگترین مرکز بستری بیماران را افتتاح کرد
مقامات دولت هند در دهلی، پایتخت این کشور بزرگترین مرکز بستری بیماران کرونا را با ۱۰ هزار تخت افتتاح کردند. در این بیمارستان، کسانی که نشانه‌های خفیف ابتلا به کرونا دارند یا بدون داشتن علایم، نتیجه آزمایش آنها مثبت بوده، بستری می‌شوند.

وسعت این بیمارستان حدود ۲۰ برابر یک زمین فوتبال گزارش شده و از آن به عنوان بزرگترین مرکز در نوع خود در جهان یاد شده است. دهلی یکی از کانون‌های شیوع ویروس کرونا در هند است. آمار رسمی نشان می‌دهد که تاکنون بیش از ۱۹ هزار تن از بیماران مبتلا به کرونا در این کشور جان باخته‌اند.

کرونا در روسیه؛ بیش از ۱۰ هزار تن جان باخته‌اند
شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در روسیه به ۱۰ هزار و ۱۶۱ تن افزایش یافته است. بر اساس آمار دولت این کشور تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۴ تن جان باخته و ۶ هزار و ۷۳۶ تن هم به کرونا مبتلا شده‌اند. از مسکو، پایتخت روسیه به عنوان آسیب‌دیده‌ترین منطقه بر اثر شیوع کووید-۱۹ در این کشور یاد می‌شود.

کرونا در اسپانیا
آمار شیوع کرونا در اسپانیا نشان می‌هد تعداد فوتی‌های کرونا به 28 هزار و 385 تن رسیده است. این آمار همچنین از ابتلای 297 هزار و 625 به ویروس کووید-19حکایت دارد.اسپانیا ششمین آمار مرگ بر اثر کرونا را در جهان دارد. با این حال سرعت مرگ و میر در این کشور به شدت کاهش یافته است.

کرونا در بریتانیا؛ ۲۲ تن به جان باختگان افزوده شدند
بر اساس اعلام وزارت بهداشت بریتانیا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ تن در سراسر این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. به این ترتیب تاکنون ۴۴ هزار و ۲۲۰ تن در بریتانیا بر اثر کووید-۱۹ فوت کرده‌اند.

افزایش مجدد متبلایان به کرونا در آلمان
براساس اعلام آلمان تعداد مبتلایان به کووید 19 در این کشور افزایش داشته و تعداد کل مبتلایان در این کشور را به 197 هزار و 558 نفر رسانده است.

همچنین با فوت 76 نفر مبتلا به کرونا تعداد جان‌باختگان به 9 هزار و 86 نفر در آلمان رسیده است.

تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایتالیا
شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایتالیا تاکنون به 34 هزار و 861 تن رسیده است که این کشور را پس از ایالات متحده آمریکا، برزیل و انگلیس در جایگاه چهارم جهان از لحاظ قربانیان کرونا قرار می‌دهد.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در ایتالیا نیز به 241 هزار و 611 نفر رسیده است که ایتالیا را دهمین کشور جهان از لحاظ مبتلایان قرار داده است.

کرونا در پرو
در پرو طبق اعلام وزارت بهداشت، مجموع مبتلایان به این بیماری به 302 هزار و 718 نفر رسیده است. همچنین در مجموع تاکنون 10589 نفر از مبتلایان به این بیماری در پرو جان خود را از دست داده‌اند. این کشور از لحاظ شمار مبتلایان در جایگاه پنجم جهان قرار گرفته است.

کرونا در فرانسه
فرانسه تایید کرده که 166 هزار و 960 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 29893  هزار نفر هم درگذشته‌اند.

کرونا در ترکیه

ترکیه بیش از 205 هزار و 758 مورد ابتلا به کرونا ثبت کرده است. بر اساس اطلاعات گزارش شده از وزارت بهداشت ترکیه تاکنون شمار مرگ و میر در این کشور 5 هزار و 225 تن عنوان می‌شود.

کرونا در عربستان سعودی؛ شمار مبتلایان به بیش از 209 هزار تن رسید
در پی لغو کامل محدودیت‌های مربوط به مقابله با شیوع کرونا در عربستان سعودی، شمار مبتلایان در این کشور به بیش از 209 هزار تن افزایش یافته است.

عربستان سعودی از نیمه ماه میلادی مارس محدودیت‌هایی برای مقابله با کرونا وضع کرده بود که ماه گذشته لغو شد. این کشور در میان شش کشور حاشیه خلیج فارس بیش‌ترین شمار مبتلایان به کرونا را دارد.

تنها در روز گذشته 3 هزار و 580 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و شمار کل مبتلایان را به 209  هزار و 509 تن رسانده است. عربستان سعودی تاکنون جان باختن هزار و 916 تن را اعلام کرده است.

کرونا در چین
شمار کل مبتلایان در چین با افزایش 8 نفر تاکنون 83 هزار و 553 نفر گزارش شده است.

کرونا در افغانستان؛ حدود ۳۳هزار مبتلا و ۸۶۴ جان باخته
وزارت صحت/ بهداشت افغانستان اعلام کرده که در شبانه روز گذشته ۲۷۹ مورد تازه کرونا را شناسایی کرده و شمار مبتلایان به کرونا به ۳۲ هزار و ۹۵۱ نفر رسیده است.

این نهاد از ثبت ۳۸ مرگ ناشی از کووید ۱۹در این کشور خبر داده است. با ثبت این موارد تازه، شمار قربانیان این بیماری به ۸۶۴ نفر افزایش یافته است.

موارد تازه شناسایی شده مبتلا به کووید ۱۹ شامل ۲۴ مورد در کابل، ۱۷ مورد در هرات، ۱۰ مورد در پکتیا، یک مورد در ننگرهار، ۸۰ مورد در بامیان، ۱۴مورد در تخار است. همچنین در بغلان، فراه و بادغیس هر کدام ۵ مورد، ۱۴مورد در لوگر، ۱۱ مورد در قندوز، ۳۳ مورد در بدخشان، ۴۳ مورد در خوست، ۸ مورد در کاپیسا و ۹ مورد در پکتیکا شناسایی شده است.

وزارت بهداشت همچنین گفته که با بهبود ۲۰۲ نفر در شبانه روز گذشته شمار بهبود یافتگان مبتلایان کرونا در این کشور به ۱۹ هزار و ۳۶۶ نفر رسیده است.

ابتلای ۲۳ نماینده به کرونا، پارلمان افغانستان را از حد نصاب انداخت
هیات اداری مجلس نمایندگان و سنای افغانستان تایید کردند که ۲۳ نماینده دو مجلس پارلمان به کرونا مبتلا شده‌اند. ۱۵ نماینده مجلس نمایندگان و ۸ عضو مجلس سنا.

هیات اداری این دو مجلس می‌گویند که غیبت نمایندگان به خاطر ابتلا به کرونا کارهای مجلس را به عقب انداخته و در هفته‌های پسین کمتر نصاب مجلس تکمیل بوده است.

برخی از این نمایندگان دوران نقاهت‌شان را گذرانده‌اند اما شماری برای گذراندن دوره درمان در قرنطینه به‌ سر می‌برند و به پارلمان بر نگشته‌اند.

کرونا در ایران: وزارت بهداشت از جان باختن ۱۶۳ بیمار دیگر خبر داد
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از افزوده شدن ۱۶۳ تن به جان باختگان کرونا خبر داده است. به این ترتیب شمار کل جان باختگان به ۱۱ هزار و ۵۷۱ تن افزایش یافته است.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت همچنین از ابتلای ۲ هزار و ۵۶۰ تن دیگر طی ۲۴ گذشته خبر داده و گفته که هزار و ۲۹۵ مورد بستری شدند. بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ایران تاکنون ۲۴۰ هزار و ۴۳۸ تن به کرونا مبتلا شده‌اند.

۹ استان در 'وضعیت قرمز' قرار دارد
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در رابطه با شیوع کرونا از "وضعیت قرمز" ۹ استان خبر داده است. سیما سادات لاری گفته که این استان‌ها شامل خوزستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت استان‌های تهران، فارس، اصفهان، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان، البرز و لرستان هم در "وضعیت هشدار" قرار دارند.

بر اساس آمار ارایه شده از سوی دولت ایران ۳ هزار و ۱۶۸ تن از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در "وضعیت شدید" بیماری و تحت مراقبت قرار دارند. در این گزارش آمده که یک میلیون و ۷۹۴ هزار و ۷۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در ایران انجام شده است.

جان‌باختگان کرونا در مکزیک از ۳۰ هزار نفر گذشت
شماره فوتی‌ها ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور مکزیک به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده و این ویروس همچنان در آمریکا لاتین قربانی می‌گیرد.

روز گذشته ۵۲۳ نفر در اثر ابتلا به کرونا در مکزیک جان خود را از دست دادند که مجموع جان‌باختگان را به ۳۰ هزار و ۳۶۶ نفر رساند.

با توجه به آمار جدید مکزیک با گذشتن از فرانسه به پنجمین کشور در دنیا به لحاظ میزان فوتی ناشی از کرونا تبدیل شد.

همچنین روز گذشته ۶ هزار و ۹۱۴ نفر مبتلای جدید در مکزیک شناسایی شدند که تعداد کل مبتلایان را به ۲۵۲ هزار و ۱۶۵ نفر رسانده است.

کرونا در کشور‌های آفریقایی
آمار‌ها نشان می‌دهند که 57 کشور در قاره آفریقا با ویروس کرونا درگیر هستند و  478 هزار و 655 نفر مبتلا و 11 هزار و 380 مورد فوتی در این کشور‌ها به ثبت رسیده است.
در این قاره موارد ابتلا به بیماری کووید-19و مرگ و میر ناشی از آن رو به افزایش است. آفریقای جنوبی، مصر، نیجریه، غنا و الجزایر به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان در این قاره را داشته اند.

کرونا در قزاقستان؛ مقررات محدود کننده از سرگرفته شد
قزاقستان برای جلوگیری از گسترش بیش‌تر شیوع ویروس کرونا از امروز به مدت ۱۴ روز مقررات محدود کننده را از سرمی‌گیرد.

پیش از این مقامات قزاقستان با هدف مقابله با کرونا از ۱۱ مارس وضعیت فوق العاده اعلام کرده بودند. این وضعیت فوق‌العاده تا ۱۱ ماه مه ادامه داشت. پس از این تاریخ، محدودیت‌های وضع شده به تدریج کاهش یافت. با این حال در برخی مناطق این کشور، موارد ابتلا به ویروس کرونا دوباره افزایش یافته است.

بر اساس این مقررات، تجمع بیش از ۳ نفر در اماکن عمومی ممنوع است. همچنین افراد بالای ۶۵ سال باید در خانه بمانند. همچنین ۸۰ درصد کارکنان دولت و موسسات باید از خانه کار کنند. فعالیت شمار زیادی از کسب و کارها از جمله فروشگاه‌ها، مراکز ورزشی و مذهبی، آرایشگاه‌ها هم متوقف می‌شود.

بر اساس آمار رسمی، تاکنون در قزاقستان بیش از ۴۷ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده و حدود ۱۹۰ نفر جان باخته‌اند.

نظر شما