شناسهٔ خبر: 41153064 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارتش در فضای مجازی

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خبر داد.

صاحب‌خبر -

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارتش در فضای مجازیحجت‌الاسلام «سعید نصیرالاسلامی» معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به اهمیت برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سطح کشور اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی نیز به نوبه خود در این عرصه وارد شده و با ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی چهلمین سالگرد دفاع مقدس را پاس می‌دارد.

وی با اشاره به اهمیت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان گفت: اداره عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در این رابطه برنامه‌های مطلوبی را در نظر گرفته است که اهم آن عبارت از تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، برگزاری مراسمات یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای شاخص، اجرای مسابقات و برنامه‌های متنوع مرتبط با دفاع مقدس، توجه به نقش نیروهای چهارگانه ارتش در دوران دفاع مقدس و بهره‌گیری از فضای مجازی جهت نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی با تاکید بر اینکه امروز یکی از روش‌های مهم گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است، گفت: اداره عقیدتی سیاسی ارتش مطالب مرتبط با نقش لشکر 77 خراسان در هشت سال دفاع مقدس و همچنین نقش یگان‌های تکاور ارتش در دوران دفاع مقدس را در فضای مجازی بارگذاری کرده و در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز ارتش در حوزه فضای مجازی حضور گسترده‌ای دارد، گفت: همچنین در حوزه آشنایی با شهدا زندگینامه سرلشکر شهید آبشناسان، سرلشکر شهید پرویز خوشرو، شهید اصغر علی‌پور کرمی، شهید ابراهیم غفار قمصری و شهید اسماعیل پورخسرو را بارگذاری کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده‌ایم.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش همچنین گفت: در ایام هفته دفاع مقدس نشستی در دانشگاه دافوس آجا با حضور امیر سرتیپ بختیاری از طراحان عملیات بیت‌المقدس و  جمعی از کارشناسان نظامی با موضوع نقش فرماندهی و ستاد در عملیات‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی یکی از اقدامات مؤثر را در حوزه بهره‌گیری از تجربیات دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: در این رابطه دانشگاه‌های ارتش با اجرای دروس تئوری و عملیاتی تجربیات دفاع مقدس را برای افسران جوان به اشتراک می‌گذارند.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی ادامه داد: همچنین برگزاری مراسمات فرهنگی مذهبی همزمان با آغاز دهه کرامت در سطح یگان‌های تابعه و کوی‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی از دیگر برنامه‌های این مجموعه است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های وصیتنامه و دلنوشته شهدا در یگان‌های ارتش افزود: برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مصطفی چمران در یگان‌های تابعه اعم از دافوس آجا، دژبان آجا و کوی‌های سازمانی از برنامه‌های ستاد ارتش است.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش گفت: بارگذاری خاطرات از همرزمان شهید سپهبد صیاد شیرازی و همرزمان شهید سرلشکر عباس دوران، بارگذاری کتاب پوکه‌های طلایی و دفاع مقدس در کلام مقام معظم رهبری، مستند کوتاه چریک عارف و بارگذاری موشن‌گرافی سایت سوباشی ازجمله فعالیت‌های ارتش در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما