شناسهٔ خبر: 41152909 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

معمای لاینحل قطعی آب در شهر اولین‌ها؛

تکذیب کاهش حق‌آبه تبریز از زرینه رود/ مصرف بالا؛ علت قطعی‌های مکرر

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی ضمن تکذیب سهمیه برداشت آب تبریز از زرینه زود، متذکر شد: در سه ماهه نخست امسال حدود ۲۲ میلیون و ۳۹۰ هزار مترمکعب از زرینه‌رود برداشت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، غفارزاده، مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی روز یکشنبه با برپایی نشست خبری، موضوع کاهش حق‌آبه تبریز از زرینه‌رود نسبت به سال گذشته را تکذیب کرد و افزود: اینکه میزان سهمیه آب تبریز از زرینه رود کاهش یافته را تکذیب می‌کنم زیرا این موضوع اصلا معقولانه و منطقی نیست و می‌توان با آمار سال گذشته و امسال اثبات کرد. 

وی توضیح داد: میزان برداشت آب از زرینه رود سه ماه اول سال گذشته در حدود ۱۸ میلیون و ۹۹۰ هزار مترمکعب بود که این رقم در مدت مشابه امسال در حدود ۲۲ میلیون و ۳۹۰ هزار مترمکعب است که افزایش ۱۸ درصدی را در پی داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان متذکر شد: علت قطعی و یا کمبود آب کاهش سهمیه یا از این قبیل مسائل نیست بلکه مصرف بیش از اندازه است که در سال جاری با ۳۰ درصد افزایش روبرو است. 

گفتنی است مهدوی، فرماندار تبریز در جلسه شورای اداری این شهر که هفته گذشته برگزار شده بود، ضمن انتقاد از کاهش سهمیه آب تبریز از زرینه‌رود، خواستار تجدید نظر وزارت نیرو در این خصوص شده بود ولی تکذیبیه امروز مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان، بازهم "افزایش مصرف" را به عنوان عامل اصلی مشکل قطعی و افت فشار آب در شهر اولین‌ها مطرح ساخت و مردم مقصر اصلی این مشکل شناخته شدند.

انتهای پیام/

نظر شما