شناسهٔ خبر: 41152347 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبــــار

صاحب‌خبر -

صالحی‌امیری: دختران به دوچرخه‌سواری علاقه دارند

سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک درباره بازدید از فدراسیون‌ها در آزادی در جمع خبرنگاران گفت: «امروز از نزدیک بازدیدی از 4 فدراسیون داشتیم تا در جریان برنامه‌ها و مشکلات آنها قرار بگیریم. دوچرخه‌سواری دچار یک نوگرایی شده و باید زمان بدهیم نسل جدید رویش یابد و در آسیا و جهان بدرخشد. دختران ما به دوچرخه‌سواری علاقه‌مند هستند و باید زمینه اجتماعی آن فراهم شود. 30 درصد حضور بانوان در فدراسیون حتی می‌تواند به 50 درصد هم برسد. در جلسه آتی هیأت اجرایی برای کمک جدی به فدراسیون برای عبور از کرونا و ورود به اردوها و تمرینات و همچنین تأمین تجهیزات تصمیم‌گیری می‌کنیم‌.» صالحی امیری گفت: «قایقرانی با حضور سهرابیان شتاب خوبی گرفته و ارزیابی مثبتی از عملکرد قایقرانی داشتیم. در خصوص وزنه‌برداری، سهراب مرادی در حال بازگشت به ایران است و سرمربی تیم از عملکرد او راضی است. پیش‌بینی ما این است که وزنه‌برداری 2 سهمیه را بگیرد. در والیبال هم داورزنی زحمات زیادی کشیده و این باور را دارم که والیبال می‌تواند در آینده علاوه بر اینکه در رنک 8 تیم برتر باشد و حتی امیدهایی برای المپیک داریم.» صالحی‌امیری در پاسخ به سؤالی مبنی بر پاداش قهرمانان، گفت: «ما وظیفه داریم از همه قهرمانان حمایت کنیم. هم کمیته، هم وزارت و هم فدراسیون‌ها این کار را دنبال می‌کنند اما به کمبود بودجه هم باید واقف بود. ما تعهدی برای پرداخت حقوق به المپین‌ها داشتیم که 6 ماه آن پرداخت شده است. حقوق 500 دلاری هم برای 10 المپین در نظر گرفته شده ما ریالی آن را پرداخت می‌کنیم. فدراسیون هم حقوق می‌دهد اما آیا این کافی است، نه باید توجه داشت که ظرفیت‌ها محدود است.»

علی‌نژاد: امکان حذف «نهاد عمومی غیردولتی» نیست

مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، بعد از انتخاب امیر صدیقی به عنوان رئیس جدید فدراسیون ووشو در جمع خبرنگاران گفت: «به صدیقی و همچنین حسن انتخاب مجمع ووشو تبریک می‌گویم و بعد از 13 سال سکان هدایت فدراسیون را به او می‌سپارم. صدیقی 11 سال به عنوان روابط بین‌الملل در کنار من بود و در یک سال گذشته نیز در تای‌چی منشأ خدمات خوبی بود و حالا با 34 رأی در مقابل 9 رأی به عنوان رئیس معرفی شد.» او درباره ایراد فیفا به بحث اساسنامه فدراسیون فوتبال هم یادآور شد: «ما پذیرفتیم که وزیر و معاون وزیر عضویت افتخاری و عدم حق رأی داشته باشند که فیفا قبول کرد. دومی قانون کشور است و در اختیار وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال نیست.» علی‌نژاد در واکنش به این سؤال که امکان دارد عمومی بودن فدراسیون فوتبال حذف شود، گفت: «مگر می‌شود کار خلاف قانون انجام داد؟ این امکان وجود ندارد و باید به راه‌های دیگری فکر کرد.»

ویزای بیرانوند تا پایان هفته صادر می‌شود

علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش پرسپولیس به دلیل مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا تاکنون نتوانسته برای انجام دادن تست‌های پزشکی آنتورپ به بلژیک سفر کند. با این حال و به گزارش فارس، به احتمال فراوان ویزای وی تا پایان هفته جاری صادر خواهد شد و بیرانوند بزودی با سفر به بلژیک در تست های پزشکی آنتورپ شرکت خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما