شناسهٔ خبر: 41152337 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

سپاهان جا ماند، پرسپولیس دوباره برنده شد

مهدی هژبری

در روز دوم بازی های ایستگاه شماره 23 لیگ نوزدهم، به جای 5 بازی، تنها سه بازی برگزار شد تا پرونده بازی های هفته بیست و سوم لیگ برتر با رویش ده گل در 6 بازی موقتا بسته شود.

صاحب‌خبر -

طرفداری / با توقف سپاهان مقابل سایپا، اختلاف پرسپولیس با نزدیک ترین تعقیب کننده اش به 12 امتیاز رسید. حالا پرسپولیس با 53 امتیاز صدرنشین است و سپاهان و شهر خودرو با 41 امتیاز در تعقیب سرخپوشان... 

اختلاف امتیاز به 12 رسید

به گزارش طرفداری، پرسپولیس که در شب اول بازی های هفته بیست و سوم لیگ برتر، با یک گل از سد شاهین بوشهر گذشته بود، در شب دوم بازی ها هم برنده شد چرا که سپاهان در خانه سایپا تن به مساوی داد تا حالا اختلاف پرسپولیس و تیم دوم جدول به 12 امتیاز برسد. 12 امتیاز در فاصله هفت بازی تا پایان فصل، شوخی نیست.

تراکتور جان گرفت، ذوب پولش را دور ریخت

در شب اول بازی ها، پرسپولیس ده نفره با تک گل ترابی شاهین را برد، تراکتور 2 - هیچ نفت آبادان را شکست داد و خودش را به رده چهارم جدول رساند و ذوب آهن هم برای آن که ثابت کند پولش را دور ریخته با لوکا بوناچیچ بازی برده را 4 بر یک به پیکان باخت. لوکا که باید دست ایجنت و دلال خود را طلا بگیرد، سالهاست با وجود ناکامی مطلق در فوتبال ایران، هر از گاهی به لیگ برتر بر می گردد و این بار هم سرمربی ذوب آهن شده تا این تیم پیکان بحران زده را به ماندن در لیگ امیدوار کند!

تلاش برای گرفتن سه امتیاز در غیاب حریفان! 

در شب دوم بازی ها، دو دیدار جم و قائمشهر منتفی شد. استقلال به هوای عبور از حد نصاب 25 درصد کرونایی ها برای بازی با پارس جنوبی به جم نرفت و فولاد در اقدامی عجیب تر در حالی که به مازندران سفر کرده بود، شب قبل از بازی به خوزستان برگشت. اما نساجی و پارس جنوبی در شهرهای خود هر کاری کردند تا هر 3 امتیاز را بگیرند.

استقلال و فولاد چشم انتظار تست دوباره کرونا

سه امتیاز در این شرایط شوخی نیست و می تواند سرنوشت تیم ها را عوض کند. پارس جنوبی 20 امتیازی اگر مقابل استقلال برنده اعلام شود، خود را با 23 امتیاز به رده یازدهم جدول خواهد رساند و نساجی هم که 26 امتیازی است، با گرفتن 3 امتیاز بازی فولاد، جای خود را روی پله نهم جدول تثبیت می کند. با این فشردگی رقابت در هفته های پایانی این سه امتیازها دو برابر ارزش دارد اما به همین سادگی هم نیست که سازمان لیگ سه امتیاز را به نساجی و پارس جنوبی بدهد. اگر استقلال و فولاد در تست های مجدد اثبات کند تعداد کرونایی های شان از 25 درصد عبور کرده بود، به هیچ وجه بازنده اعلام نمی شوند و بازی این هفته شان در تاریخ جدید برگزار خواهد شد.

سپاهان جا ماند، شهر خودرو پرید، مسجد سلیمان درخشید

جدا از این دو بازی لغو شده، سه دیدار در سیرجان، تهران و مسجد سلیمان برگزار شد. در سیرجان شهر خودرو یک بر صفر میزبان خود را برد تا با 41 امتیاز هم امتیاز با سپاهان در رده سوم جدول باشد. نماینده مشهد در تقابل با شاگردان جلالی، سه امتیاز واقعا ارزشمند را به دست آورد و در ازای صعود خودش به پله سوم جدول، گل گهر سیرجان را با 19 امتیاز روی پله چهاردهم جدول در استرس سقوط نگه داشت. نفت مسجد سلیمان با نتیجه یک بر صفر از سد مهمان خود ماشین سازی تبریز گذشت تا با 32 امتیاز خود را به رده هشتم جدول برساند. جایگاهی که برای مهدی تارتار و تیمش قابل ستایش است. ماشین سازی هم با همان 24 امتیازی که داشت، دهم ماند. سپاهان هم در خانه سایپا بدون گل متوقف شد تا فاصله اش با پرسپولیس 12 امتیاز شود. سایپا هم با همین یک امتیازی که گرفت، 21 امتیازی شد و در جایگاه دوازدهم ایستاد.

از بالا و پایین جدول چه خبر؟

فعلا در این 6 بازی برگزار شده هفته بیست و سوم فقط ده گل از خط دروازه ها عبور کرده است که نیمی از این گل ها هم سهم بازی فولاد شهر بود (ذوب آهن یک - پیکان 4) در حال حاضر بالای جدول پرسپولیس، سپاهان، شهر خودرو و تراکتور اول تا چهارم هستند و پایین جدول هم پیکان (پانزدهم) و شاهین بوشهر قعرنشین فانوس سقوط را در دست دارند اما هنوز هفت هفته دیگر تا پایان لیگ برتر نوزدهم باقی است. فولاد و استقلال هم با یک بازی کمتر نسبت به تیم های بالاتر از خود، به ترتیب با 39 و 37 امتیاز پنجم و ششم هستند.

نظر شما