شناسهٔ خبر: 41152094 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

رسانه ژاپنی: آمریکا در تلاش جهت ملاقات با مقامات کره شمالی است

در حالیکه پیونگ یانگ برگزاری هرگونه دیدار با آمریکا را رد کرده، یک روزنامه ژاپنی از تداوم تلاشهای ایالات متحده جهت دیدار با مقامات کره شمالی خبر داد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالیکه پیونگ یانگ برگزاری هرگونه دیدار با آمریکا را رد کرده، یک روزنامه ژاپنی از تداوم تلاشهای ایالات متحده جهت دیدار با مقامات کره شمالی خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از وبگاه «تریب لایو» ، در حالی معاون وزیر خارجه آمریکا چند روز دیگر در تلاش برای احیای مذاکرات خلع سلاح اتمی وارد کره جنوبی می شود که منابع آگاه از تلاشها برای برقراری دیدار بین وی و مقامات ارشد کره شمالی خبر می دهند.

«استفان بیگان» معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده دولت این کشور در امور کره شمالی سه شنبه برای رایزنی با مقامات کره جنوبی وارد این کشور میشود. وی قرار است روز سه شنبه در «سئول» پایتخت کره جنوبی با همتای کره ای خود دیدار کند.

به گفته منابع دیپلماتیک انتظار میرود این مقام ارشد آمریکایی چند روزی را در کره جنوبی مانده و نشستهای غیر رسمی با مقامات این کشور برگزار کند و سپس عازم ژاپن شود. در این سفر احتمالا «الیسون هوکر» رئیس بخش آسیای وزارت خارجه آمریکا نیز بیگان را همراهی کند.

این در حالی است که روزنامه ژاپنی «یومیوری شیمبون» به نقل از مقامات مطلع نوشت که بیگان در تلاش برای برگزاری یک نشست با مقامات کره شمالی در اوئل جولای ( تیر) در شهر «پانمونجوم» در کره شمالی است.

کره شمالی روز شنبه اعلام کرد هیچ برنامه فوری برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با آمریکا ندارد مگر این که واشنگتن از «سیاست‌های خصمانه» خود در قبال پیونگ‌یانگ دست بکشد. این اظهارات از سوی «چو سون هوئی» معاون اول وزیر خارجه کره شمالی بعد از آن بیان شد که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق «دونالد ترامپ» پنجشنبه گذشته به خبرنگاران در نیویورک گفت که شاید ترامپ پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر دیداری دیگر با «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی داشته باشد.

دیدارهای سران آمریکا و کره شمالی نتوانست به توافق در زمینه خلع سلاح اتمی کره شمالی، پایان رسمی جنگ در شبه جزیره کره و توقف تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل علیه کره شمالی کمکی کند.

رهبر کره شمالی در حالی سال ۲۰۲۰ را آغاز کرد که قول داد بازدارندگی هسته‌ای کشورش در مقابل تحریم‌ها و فشارهای «گانگستری» آمریکا را تقویت کند. کره شمالی پیش از این اعلام کرده بود دیگر به ترامپ اجازه نخواهد داد از این دیدارها به عنوان دستاورد سیاست خارجی خود بهره‌برداری کند.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما