شناسهٔ خبر: 41152090 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با انتشار یک پیام در توئیتر؛

سناتور دموکرات آمریکا: بمباران یمن باید متوقف شود

یک سناتور دموکرات آمریکا در پیامی توئیتری با اشاره به نرخ بالای مرگ و میر در یمن بر اثر شیوع کرونا، از بمباران مردم این کشور توسط آمریکا انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری مهر، «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکا از ایالت کنتیکت روز یکشنبه در پیامی توئیتری با اشاره به میزان بالای مرگ و میر مردم یمن در اثر ابتلا به ویروس جدید کووید -۱۹، خواستار توقف بمباران یمن از سوی آمریکا شد.
وی در این پیام توئیتری نوشت: «این احتمال وجود دارد که ۲۷% مردم یمن که به کووید -۱۹ آلوده شده اند، جان خود را از دست بدهند».

این سناتور دموکرات در ادامه این پیام با اشاره به پشتیبانی آمریکا از ائتلاف متجاوز سعودی علیه مردم یمن نوشت: «[در این شرایط] آمریکا در حال انجام چه کاری است؟ ما در حال بمباران آنها [مردم یمن] هستیم. این روند باید متوقف شود».
به گزارش مهر، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن روز پنج شنبه خاطر نشان کرد که آنچه امروزه در یمن روی می دهد، نتیجه مخالفت آمریکا با صلح و مشارکت در تجاوز به یمن و حمایت از اقدامات ائتلاف سعودی است. وی افزود: «آمریکا، عربستان و ائتلاف متجاوز سعودی مسئولیت اوضاع کنونی یمن را برعهده دارند».

الحوثی همچنین گفت: «برایان هوک (نماینده ویژه آمریکا در امور ایران) به تازگی با حضور در ریاض از حمایت کشورش از عربستان خبر داده است».

این در حالی است که جنگنده های سعودی به صورت گسترده ای اقدام به بمباران مناطق مختلف یمن کرده اند. در جریان این حملات تعدادی از غیر نظامیان یمنی از جمله کودکان قربانی شده اند.

لازم به ذکر است که از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن در مارس ۲۰۱۵ تاکنون نه تنها تعداد زیادی از مردم این کشور در جریان حملات هوایی متجاوزان به شهادت رسیده اند بلکه به دنبال محاصره یمن توسط سعودی ها، اوضاع اقتصادی مردم این کشور به شدت وخیم شده است.

شیوع ویروس کرونا و نبود زیرساختهای بهداشتی در این کشور و تخریب اکثر بیمارستانها و درمانگاه ها توسط جنگنده های سعودی باعث شده تا علاوه بر مشکلات معیشتی و رویارویی با متجاوزان، شمار زیادی از مردم یمن قربانی این بیماری ویروسی شوند.

نظر شما