شناسهٔ خبر: 41150583 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

واکنش عضو مجلس خبرگان به گرانی ارز/ دولت جلوی گرانی سرسام‌آور در جامعه را بگیرد

خبرگزاری میزان- عضو مجلس خبرگان ضمن تاکید بر اینکه گرانی‌ها برای طبقات مستمند بسیار کمرشکن است گفت: به طور جد از دولت می‌خواهیم جلوی گرانی سرسام آور در جامعه گرفته شود.

صاحب‌خبر -
آیت‌الله محسن مجتهدی‌شبستری در گفت‌وگو با میزان، ضمن انتقاد از گرانی در کشور بیان کرد: دولت باید بیشتر تلاش کند و جلساتی که برای حل مشکلات اقتصادی تشکیل می‌دهند پربار باشد.
 
عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه مشکل اساسی گرانی این است که دولت بر قیمت کالا‌ها نظارت نمی‌کند گفت: در بازار کنترلی بر گرانی نیست در حالی که از نظر شرعی و قانونی نرخ گذاری و نظارت بر آن از وظایف دولت است، اما به آن عمل نمی‌شود.

آیت‌الله مجتهدی‌شبستری ضمن تاکید بر اینکه گرانی‌ها برای طبقات مستمند بسیار کمرشکن است افزود: مردم از گرانی‌های به وجود آمده از خودرو تا اجاره مسکن ناراحت هستند. لازم است دولت فکر اساسی کند و این طور نباشد که فقط درباره آن صبحت کنند و در مقام اجرا اقدام عاجلی صورت نگیرد.

وی با انتقاد از افزایش قیمت ارز طی روز‌های گذشته اشاره کرد و گفت: سایر کالا‌ها نیز به تناسب ارز گران می‌شود. البته بانک مرکزی وعده‌هایی برای کنترل می‌دهد، اما در مقام عمل مشاهده می‌کنیم نرخ ارز از مرز ۲۰ میلیون هم تجاوز کرده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تاکید بر اینکه افرادی که از کسب و کار و تامین معاش باز مانده‌اند باید بیشتر مورد حمایت قرار بگیرند در پایان گفت: به طور جد از دولت می‌خواهیم جلوی گرانی سرسام آور در جامعه گرفته شود.

انتهای پیام/

نظر شما