شناسهٔ خبر: 41148261 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

کشته شدن450 سوری در درگیری‌های لیبی

دیده بان حقوق بشر سوریه امروز (یکشنبه) اعلام کرد، کشته شدن ۴۵۹ مزدور سوری از بین گروه‌های شورشی مورد حمایت ترکیه از جمله ۳۰ کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال در لیبی را از زمانی که آنکارا آنها را به این کشور منتقل می‌کند، مستندسازی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین،  دیده بان حقوق بشر سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، در بین کشته‌ها، رهبران گروه‌های شورشی در قالب نیروهایی که در کنار نیروهای دولت وفاق ملی لیبی می‌جنگند، هم به چشم می‌خورد.

در این بیانیه اشاره شده است، بازگشت سری جدید شبه نظامیان از لیبی به سوریه رصد شده و این بازگشت همزمان با عملیات عکس آن یعنی خروج شورشیان سوری آموزش دیده از پادگان‌های ترکیه به مقصد خاک لیبی است.

دیده بان حقوق بشر سوریه که نهاد وابسته به مخالفان سوری است، آورده است: افزایش تعداد جنگجویانی که تا امروز به خاک لیبی رفته‌اند به حدود ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن رسیده، ۵۲۵۰ تن آنها به سویه بازگشته‌اند در حالی‌که ترکیه به انتقال نیروهای مزدور بیشتر به پادگان‌هایش جهت آموزش ادامه می‌دهد.

این نهاد خاطرنشان کرد: از مجموع کلی نیروهای داوطلب جذب شده حدود ۳۰۰ تن بین ۱۴ تا ۱۸ سال و اکثرا از گردان "السطان مراد" هستند، جذب آنها برای جنگ در لیبی از طریق پیشنهادات مالی و در راستای سوء استفاده کامل از وضعیت معیشتی سخت و فقر این افراد است، به اضافه این‌که ۴۰۰ مزدور نیز رفتن به لیبی را بهانه‌ای برای رسیدن به اروپا قرار داده‌اند و به طرق غیرقانونی از طریق ایتالیا وارد خاک اروپا شده‌اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما