شناسهٔ خبر: 41147733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

آمار مبتلایان به کرونا در استان همدان از ۲۰۰۰ نفر فراتر رفت

همدان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از فوت ۱۹۶ نفر و ابتلای ۲ هزار و ۳۴ نفر به بیماری کرونا در استان همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر کرمی ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید و بررسی شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خرید، بانک‌ها و دیگر محل تجمعات مردمی با اشاره به گسترش ویروس کرونا و موارد ابتلاء و مرگ اظهار کرد: در حال حاضر ۴ شهرستان ملایر، تویسرکان، نهاوند و همدان در وضعیت قرمز قرار دارند، بهار در وضعیت نارنجی و ۴ شهرستان دیگر نیز وضعیت زرد دارند.

وی با بیان اینکه در همه شهرستان‌ها موارد جدید ابتلاء رخ داده و این بیانگر آن است که در هیچیک از شهرستان‌ها وضعیت سفید نداریم، گفت: شیب ابتلاء به بیماری کرونا در استان همدان صعودی است.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد و روند افزایش موارد فوت و ابتلاء به بیماری کرونا در استان همدان خوشبختانه پیشنهادات پیشگیرانه‌ای در ستاد استانی مبارزه با کرونا مصوب شده و همزمان، مصوبات ستاد ملی نیز ابلاغ شده تا با همه توان و انرژی در مهار شرایط موجود گام برداریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: از امروز طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا استفاده از ماسک در تمامی مراکز مسقف که محل حضور و تردد مردم است اجباری اعلام شده که این امر به محدودیت گردش و انتقال ویروس کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات حوزه بهداشت و بازرسی‌ها در این مجموعه و دستگاه‌های نظارتی، بررسی شرایط بهداشتی تمامی ادارات دولتی، مراکز پیشخوان، سازمان‌ها، بانک‌ها، مراکز خرید، داروخانه‌ها و هر نقطه دیگر که محل حضور و رفت و آمد عموم مردم است؛ می‌باشد گفت: هر یک از ادارات و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا باید با مسئولیت خود رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را مدنظر قرار دهند.

کرمی افزود: در این راستا نظارت‌های دقیق و سختگیرانه‌ای توسط بازرسان بهداشتی و بازرسی‌های مشترک انجام می‌شود چراکه در کنار رعایت عموم مردم، بازرسی و کنترل‌ها می‌تواند نقش مؤثری در مدیریت این شرایط داشته باشد.

وی همچنین عنوان کرد: این بازرسی‌ها بخشی از برنامه‌های ملی و استانی مهار و مدیریت شرایط موجود است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: متأسفانه بررسی‌های ما از افراد مبتلا نشان داده دلیل قریب به اتفاق ابتلاء در موارد جدید، تجمعات و ترددهای غیرضرور نظیر حضور در مراکز خرید و پاساژها، برپایی مراسم عروسی و عزا و دورهمی‌های خانوادگی بوده و وضعیت امروز ما از شرایط روزهای پایانی اسفند و فروردین به مراتب بدتر است.

وی تأکید کرد: استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست‌ها و اجتناب از ترددهای غیر ضرور سه فاکتور مهم و اثرگذار در کاهش ابتلاء به این بیماری است که امیدواریم مردم با رعایت این موارد از بروز موارد جدید ابتلاء و فوت در اثر این بیماری پیشگیری کنند.

نظر شما