شناسهٔ خبر: 41147393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز غربالگری بینایی کودکان در آذربایجان شرقی

طرح غربالگری بینایی کودکان همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: این طرح ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال است که از ۱۵تیر تا ۱۵ مهر اجرا می‌شود.

صحاف هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح سراسری کودکان می‌توانند با مراجعه به مراکز بهزیستی، بنیاد ژنتیک ومهد‌های کودک از سلامتی چشم خود آگاه شوند.

او با اشاره به فعالیت ۱۶۷پایگاه دائمی و بیش از یک هزار پایگاه سیار در استان در اجرای این طرح گفت: این پایگاه‌ها به منظور غربالگری و تشخیص زودرس آمبلیوپی (تنبلی چشم) فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به همه گیر شدن کرونا گفت: این برنامه به دلیل شرایط خاص پیش آمده درتمام پایگاه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با استفاده از ۲۳ دستگاه غربالگری بینایی به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس اجرا می شود پس خانواده‌ها نگران این موضوع نباشند.

صحاف به آمار غربالگری پارسال هم اشاره کرد و افزود: سال گذشته حدود ۱۵۹ هزار کودک معادل ۸۱ درصد، غربال شدند که ۹۶ درصد کودکان سالم تشخیص داده شده و تنها چهار درصد نیازمند معاینات پزشکی بودند که از این تعداد نیز ۷۵ درصد دچار تنبلی چشم بودند.

انتهای پیام/ک

نظر شما