شناسهٔ خبر: 41147320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کشفیات کالای قاچاق در استان کرمان ۱۰۵ درصد رشد داشت

دبیر کمیسیون قاچاق کالای استان کرمان از رشد ۱۰۵ درصدی کشفیات کالای قاچاق خبر داد و گفت: ارزش کالای کشف شده بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : جواد صادقی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با قاچاق کالا فرمانی صادر کردند که منجر به تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی شد.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا یک پدیده شوم برای کشور است و همه دستگاه‌ها باید در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدیت داشته باشند گفت: تمام مصوبات ستاد اجرایی مبارزه با قاچاق کالا کشور لازم‌الاجرا است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، ‌هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان با اشاره به اینکه برخورد جدی با قاچاق کالا در دستور کار قرار گرفته و در دوره ریاست جدید قوه قضائیه نیز اهتمام جدی وجود دارد عنوان کرد:یکی از بازوان پرتوان مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان نیروی انتظامی استان بوده است.

وی با بیان اینکه ستاد مرکزی قاچاق کالا در سال‌های اخیر بحث پیشگیری و نگاه علمی و دانش محور را در دستور کار قرار داده است گفت: نخستین جشنواره دانشجویی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار می‌شود که نقش مهمی در حوزه پیشگیری در این عرصه دارد.

صادقی با اشاره به اینکه شعار سال تاکید بر جهش تولید دارد و جهش تولید باعث تقویت معیشت مردم می‌شود افزود: وقتی جهش تولید موفق است که تولید داخلی مورد اهمیت قرار بگیرد و از قاچاق کالا جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات خوبی در امر مبارزه با قاچاق کالا در استان کرمان انجام شده است گفت: یکی از معضلات اصلی استان در قاچاق کالا، قاچاق سوخت است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، ‌هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان افزود: استان کرمان به لحاظ هم مرزی با استان سیستان و بلوچستان از استان‌هایی است که در مسیر تردد قاچاقچیان و حمل محموله‌های کالای قاچاق قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ بالغ بر ۲۸۳ تن شیرخشک قاچاق در استان کرمان کشف شده است ادامه داد: این محموله از استان‌های مرکزی به سمت استان سیستان و بلوچستان و مرز حمل می‌شد.

صادقی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ رشد کشفیات کالای قاچاق در استان کرمان ۱۰۵ درصد رشد داشته و ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در سه ماهه ابتدای سال جاری ۶۰۲ میلیارد ریال بوده است گفت: امسال در قاچاق دام کاهش کشفیات داشتیم و نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد قاچاق دام کاهش داشته است.

فضل‌الله روئین‌تن رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان کرمان در این جلسه اظهار داشت: پلیس امنیت اقتصادی از اسفندماه ۹۸ در استان کرمان آغاز به کار کرد و به‌صورت تخصصی در امر مبارزه با قاچاق کالا فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه رشد کشفیات کالای قاچاق در استان کرمان از ابتدای امسال نسبت به سال گذشته ۱۰۵ درصد افزایش داشته است گفت: مردم هر گونه مشاهده قاچاق کالا را با شماره پلیس ۱۱۰ اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه امسال بیشترین کالای قاچاق در استان در زمینه لوازم خانگی، قطعات وسایل نقلیه، ابزارآلات بوده که نسبت به بقیه کالاها بیشتر بوده است افزود: در شهرستان‌های بم و عنبرآباد پاکسازی محل‌های دپو سوخت قاچاق را در سال جاری داشتیم که از این مکان‌ها به مناطق مرزی منتقل می‌شدند.

کشف ۴۴۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کرمان

سیدباقر نورالدینی در این نشست خبری با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به سال گذشته کاهش کشفیات قاچاق سوخت در استان کرمان را داشتیم اظهار داشت: این کاهش در مورد نفت گاز حدود ۲۰۰ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۴۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در سه ماهه اول امسال در سطح استان کرمان کشف شده است گفت: رویکرد ما به سمت مبارزه با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای کاهش قاچاق بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان بیان کرد: در این راستا تمام کاربرها باید از سوی سازمان‌های متولی تایید شوند و بعد سوختگیری‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه توزیع فرآورده‌های نفت سفید و نفت گاز خرده فروشی به صورت الکترونیکی در استان کرمان انجام می‌شود افزود: حواله‌های کاغذی در استان جمع‌آوری شده است.

نورالدینی با اشاره به اینکه افزایش نرخ سوخت باعث کاهش قاچاق سوخت شده است تصریح کرد: هنوز اختلاف قیمت با آن طرف مرزها زیاد است و هنوز انگیزه برای قاچاق وجود دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان ادامه داد: سوخت قاچاق کشف شده به انبارهای شرکت نفت برمی‌گردد و مجددا در چرخه توزیع قرار می‌گیرد.

در این جلسه احسان یوسفی‌پور مدیر اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان کرمان با بیان اینکه فروش کالا از طریق بورس کالایی قانون شده که بعد از ابلاغ اجرایی می‌شود اظهار داشت: هر ماهه انهدام کالای قاچاق بی‌کیفیت یا کالایی که تاریخ مصرف آنها تمام شده را در استان کرمان داریم.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال حدود ۲۳ میلیارد ریال فروش کالای قاچاق داشته‌ایم افزود: در سال ۹۹ حدود ۲۰ میلیارد ریال نیز کالای قاچاق انهدامی داشته‌ایم.

مدیر اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان کرمان با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۰۳ میلیارد ریال فروش کالای قاچاق در استان کرمان داشته‌ایم گفت: یکی از مشکلات ما نبود انبار برای نگهداری کالاهای قاچاق مکشوفه است.

وی با اشاره به اینکه در یک‌ سال گذشته ورودی کالاهای قاچاق به انبارهای سازمان اموال تملیکی زیاد شده است افزود: در شهرستان‌های سیرجان، بم و کهنوج قرار بود با همکاری فرمانداران این شهرستان‌ها انباری برای کالاهای کشف شده اختصاص داده شود که تاکنون فقط شهرستان بم این انبار را راه‌اندازی کرده است.

46

برچسب‌ها:

نظر شما