شناسهٔ خبر: 41146925 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

غرق شدگی، ۲۶ نفر را در اصفهان به کام مرگ کشاند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع ۳۹ حادثه غرق شدگی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد و گفت: از این تعداد متاسفانه ۲۶ نفر فوت کردند.

صاحب‌خبر -

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع ۳۹ حادثه غرق شدگی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد و گفت: از این تعداد متاسفانه ۲۶ نفر فوت کردند.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: براساس گزارش ها تاکنون ۳۹ مورد حادثه غرق شدگی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، رودخانه زاینده رود، رودخانه های دیگر در شهرستان های فریدونشهر و سمیرم، سدهای مخزنی مثل سد حنا و زاینده رود و کانال های منشعب آب برای کشاورزی در سطح استان اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه ۲۶ نفر از کسانی که دچار حادثه غرق شدگی شدند فوت کردند، افزود: ۲۰ درصد از غرق شدگی ها در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، ۲۰ درصد در منبع سدها و کانال ها و ۶۰ درصد در رودخانه اتفاق افتاده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید براینکه منابع آبی محل مناسبی برای شنا نیست، گفت: بستر رودخانه زاینده رود ناهموار است و حالت گردآبی دارد، در مناطقی از مسیر مثل باغ بهادران نیز شدت آب زیاد و آب سرد است، به همین خاطر افرادی که وارد آب می شوند براثر سرمای آب دچار شوک شده و ممکن است در گودال ها گرفتار شوند، همچنین کانال های آب و استخرهای کشاورزی هم لغزنده و بیرون آمدن از آن ها سخت است.
وی خاطرنشان کرد: در سدهایی مثل زاینده رود که دو هفته پیش ۴ نفر از اعضای یک خانواده همزمان غرق شدند آب خیلی سرد است و شوک ایجاد می کند، ضمن اینکه حالت دره ای دارد و فرد هرلحظه ممکن است به داخل آب فرو رود.
شیشه فروش به فعال شدن اکیپ های گشت و بازرسی از شرکت آب منطقه ای و شهرداری ها به ویژه در روزهای آخر هفته و تعطیلات، اشاره و خاطرنشان کرد: تیم های غواصی نیز فعال شده اند، در عین حال که ساماندهی رودخانه انجام داده شده و در برخی مقاطع نرده گذاشته شده است.
وی اضافه کرد: به مالکان استخرهای ذخیره آب کشاورزی اعلام کرده ایم که باید دور استخرها را فنس کشی و تابلوی شنا ممنوع نصب کنند، اگرچه متاسفانه گاهی برخی افراد از روی فنس به داخل استخر ذخیره آب می روند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بار دیگر به مردم توصیه کرد برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار در منابع آبی شنا نکنند و افزود: البته امسال هوا دو درجه گرمتر از سال قبل است و میل به شنا کردن زیاد است ولی بهتر است شهروندان با رعایت پروتکل های بهداشتی از استخرهای شنا استفاده کنند و وارد منابع آبی که شنا در آن ممنوع است نشوند.
وی با وجود همه اقدامات صورت گرفته تنها راهکار پیشگیری از وقوع حوادث غرق شدگی را شنا نکردن در منابع آبی دانست و گفت: با اقدامات انجام شده، هشدارهای زیاد و استقرار تیم های گشت و نظارت، میزان حوادث غرق شدگی امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

نظر شما