شناسهٔ خبر: 41146391 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ساداتی نژاد:

تخصیص ارز دولتی و یارانه به واردکنندگان نهاده‌ها موجب رانت می‌شود

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: تخصیص ارز دولتی و یارانه به واردکنندگان برای تامین نهاده‌های دامی موجب رانت، فساد و کمبود در بازار می‌شود.

صاحب‌خبر -

سید جواد ساداتی نژاد  رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص تعیین قیمت محصولات پروتئینی، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید نقش بیشتری در ستاد تنظیم بازار داشته باشد زیرا متولی دام، طیور و حوزه کشاورزی است.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نحوه توزیع نهاده‌ها غیرقابل کنترل و نظارت است، ادامه داد: تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان نهاده‌های مورد نیاز پرورش دهندگان مرغ و دام امکان کنترل ندارد برای جلوگیری از این موضوع و تشکیل بازار سیاه باید یارانه‌ها در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به ازای مرغ تحویلی به کشتارگاه باید یارانه به تولیدکنندگان اختصاص داده شود عنوان کرد: تخصیص ارز دولتی و یارانه به واردکنندگان برای تامین نهاده‌های دامی موجب رانت، فساد و کمبود در بازار می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: با برگزاری نشست کمیسیون‌های تخصصی نحوه تخصیص ارز دولتی و یارانه به منظور کنترل بازار محصولات پروتئینی مورد بررسی قرار می‌گیرد./

پایان پیام

نظر شما