شناسهٔ خبر: 41146328 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی:

حرم رضوی جشنواره غذا بر اساس مفهوم مزاج راه اندازی کند/طراحی الگوی جدید زیارت

حوزه/ حجت الاسلام علی کشوری گفت:در شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی و مدرسه هدایت "الگوی زیارت" جدیدی مبتنی بر مفهوم نصرت امام علیه السلام طراحی کرده ایم؛ که شامل ۱۵ برنامه جذاب و کاربردی برای ارتقای مفهوم خدمت در حرم های مقدس بر مبنای مفهوم "نصرت امام" علیه السلام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی کشوری درحاشیه زیارت حرم حضرت اشموئیل( بوئین زهرا )، با اشاره به ضرورت و چیستی الگوی جدید زیارت  گفت: الگوی زیارت در کشور نیازمند تحول است. مبنای این تحول تبیین معنای نصرت امام علیه السلام است. در شرایط فعلی در حرم امام رضا علیه السلام و در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و در سایر حرم های اهل بیت علیهم السلام، خدمات زیارت حداقلی است و به زائر معنای نصرت امام علیه السلام را انتقال نمی دهند.

وی افزود: خادمان حرم رضوی باید برنامه های این مرکز جهانی را ارتقاء دهند و به عنوان مثال جشنواره غذای رضوی (ویژه خواهران) را برای آموزش و تهیه غذا، مبتنی بر مفهوم فقهی مزاج راه اندازی کنند. فراموش نکنیم که غذا و میوه زیر ساخت تزکیه است و با تغییر الگوی تغذیه مردم؛ سطح تزکیه و بالتبع نصرت امام علیه السلام ارتقاء می یابد.

 دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلام بیان داشت: خادمان حرم مطهر رضوی و خادمان حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها باید نمایشگاه و برنامه معرفی شخصیت ها و علمای مدفون در این مضاجع  را -به صورت روزانه- راه اندازی کنند. معرفی نصرت های علماء به مقام امام علیه السلام به گسترش فهم از چگونگی نصرت امام علیه السلام  مدد می رساند.

وی گفت: در شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی و مدرسه هدایت "الگوی زیارت" جدیدی مبتنی بر مفهوم نصرت امام علیه السلام طراحی کرده ایم؛ که شامل ۱۵ برنامه جذاب و کاربردی برای ارتقای مفهوم خدمت در حرم های مقدس بر مبنای مفهوم "نصرت امام" علیه السلام است.

نظر شما