شناسهٔ خبر: 41145854 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مشخصات سدان جدید ایران خودرو اعلام شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا - گروه صنعتی ایران خودرو که برنامه دارد پیش فروش K132 را آغاز کند، به تازگی مشخصات فنی نمونه دنده‌ای و اتوماتیک این سدان جدید را بر روی وبسایت خود قرار داده است.
البته که نام «K132» مربوط به پروژه ساخت سدان جدید ایران خودرو است و در نهایت این خودروی جدید با نام تجاری دیگری وارد بازار می‌شود. مدیرعامل این گروه صنعتی گفته است که در روزهای آتی پیش فروش کی 132 آغاز خواهد شد و مشتریان می‌توانند تا این محصول جدید را برای تحویل در بهمن 1399 ثبت نام نمایند.
بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت رسمی ایران خودرو، K132 در ابتدا در نسخه تنفس طبیعی دنده‌ای و اتوماتیک به بازار می‌آید. بر خلاف اینکه مدیران ایران خودرو نمونه اتوماتیک کی 132 را با پیشرانه TC7 پلاس معرفی کرده بودند، شاهد هستیم که در ابتدا نسخه اتوماتیک ایران خودرو K132 با پیشرانه EC5 به بازار می‌آید.
کی 132 دنده‌ای و اتوماتیک به پیشرانه 1٫6 لیتری EC5 مجهز است. این پیشرانه 110 اسب بخار را با گشتاور 150 نیوتن متر تولید می‌کند و با توجه به سامانه زمان بندی هوشمند سوپاپ ها، فناوری بهتر و بهبود یافته تری را نسبت به TU5 دارد. این پیشرانه K132 با استاندارد یورو 5 همراه بوده و درحال‌حاضر تولید داخلی این قوای محرکه در کشور آغاز شده است. همچنین در نمونه دنده‌ای کی 132 از جعبه دنده 5 سرعته دستی استفاده شده و در نسخه اتوماتیک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به کار گرفته شده است. اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که با توجه به ویژگی‌های پیشرانه EC5، در تامین قطعه اولیه از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک آیسین برای تولید K132 اتوماتیک تنفس طبیعی استفاده می‌شود.
ایران خودرو K132 در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک به سامانه ترمز ABS، EBD و BA مجهز است. همچنین سیستم کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی ESC در این سدان جدید دیده می‌شود و سیستم‌های کمکی دیگری هم بر روی کی 132 نصب هستند. فرمان کمکی برقی، تهویه مطبوع الکتریکی دستی، سنسور باد لاستیک، دو کیسه هوای جلو، کروز کنترل، نمایشگر 7 اینچی لمسی، بلوتوث، چراغ روشنایی روز و برخی امکانات دیگر در K132 دنده‌ای و اتوماتیک وجود دارد. اما در نسخه اتوماتیک رینگ 16 اینچی آلومینیومی، سانروف، سنسور نور و باران، استارت دکمه ای، صندلی‌های برقی جلو، تاشوندگی برقی آینه‌های جانبی و کیسه‌های هوای جانبی جلو هم به چشم می‌خورند.
خودرو01
خودرو02
منبع: اسب بخار

نظر شما