شناسهٔ خبر: 41144226 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

کارگاه آموزشی توانمند سازی در حوزه سلامت و رشد نوجوانان،وزارت ورزش _یونیسف

مندیب اوبرایان: از سلطانی فر به خاطر همکاری با یونیسف قدردانی می کنم/سرمایه گذاری برروی نوجوانان،نتایج مثبتی برای آینده کشورها دارد/ جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با بحران کرونا، از مردم و جوانانش حمایت می کند

رئیس صندوق کودکان سازمان ملل متحد و نماینده یونیسف گفت: امروز سرمایه‌گذاری بر روی سلامت و رشد نوجوانان و جوانان نه تنها زندگی دختران و پسران را در زمان حال تغییر می دهد بلکه عواید اقتصادی بالایی را برای آینده ایجاد خواهد کرد

صاحب‌خبر -
مندیب اوبرایان که در کارگاه آموزشی توانمندسازی حوزه سلامت و رشد نوجوانان و جوانان به میزبانی وزارت ورزش و جوانان سخن می گفت، با ابراز تسلیت به خانواده هایی که عزیزان شان را به خاطرکرونا از دست داده اند از جامعه پزشکی و کادر درمان قدردانی کرد.

در ادامه نماینده یونیسف این نکته را متذکر شدکه این کارگاه با همکاری وزارت ورزش و جوانان سازمان مردم نهاد افرای سبز و یونیسف ایران، تحت برنامه کشوری همکاریهای مشترک با دولت جمهوری اسلامی ایران در سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ برگزار می‌شود .

وی با اشاره به تجربیات هریک از انسانها در خصوص دوره جوانی نوجوانی شان، ادامه داد: به عنوان کارشناس این رشته همه ما موافق هستیم که نوجوانی دوره بحرانی در رشد و هویت فردی است، زمانی که جوان و نوجوان سعی می کند خود را بشناسد و می‌خواهدبداند در این دنیا چه کسی است.

اوبرایان افزود : در واقع نوجوانی فرصتی برای رشد، اکتشاف و خلاقیت است،که باید مورد توجه تمامی کارشناسان و دست اندرکاران قرار بگیرد.

این مقام مسئول در یونیسف در بخش دیگری از سخنانش به تبعات بیماری کرونا اشاره کرد که جوانان و نوجوانان را نیز متاثر ساخته است.

وی در این باره توضیح داد: نوجوانان و جوانان در زمره کسانی هستند که تاثیر بیماری کرونا را در بسیاری از جنبه های زندگی خود احساس می‌کنند ،طی دوران طولانی قرنطینه خانگی احتمال زیادی می رود که افراد جوان و نوجوان در فضای مجازی شدیداً در معرض سوء استفاده محتوای نامناسب و زورگویی قرار بگیرند یا حتی به دلیل فشارهای اقتصادی و اثرات روانی اجتماعی درگیر انواع کارهای خطرناک شده یا استثمار شوند.

نماینده یونیسف اضافه کرد : حتی در مورد آن دسته از نوجوانان و جوانان که در خیابانها زندگی می کنند یا در جاهایی که مجبور به همزیستی گروهی مثل مراکز مراقبت و نگهداری اغلب رعایت فاصله گذار کاری اجتماعی و موازین اولیه بهداشتی مشکل تر است.

وی توضیحاتی را در خصوص برخی از اقداماتی که با حمایت یونیسف برای نوجوانان و جوانان در سراسر دنیا طی این همه گیری انجام شده ارائه کرد .

اوبرایان گفت: امروز یونیسف در ۱۹۲ کشور و منطقه برای کودکان و با همکاری دولت‌ها کار می‌کند تا از گسترش بیماری کرونا کاسته و اثرات اجتماعی و اقتصادی آن بر کودکان نوجوانان و خانواده هایشان را به حداقل برساند.

وی اعلام کرد: اولویت یونیسف در سطح جهان ،حمایت از نوجوانان و جوانان به خصوص آسیب‌پذیرترین آنها از گزند اثرات روانی اجتماعی این بیماری است.

رئیس صندوق کودکان سازمان ملل متحد ادامه داد:در جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر و در مبارزه به بحران کرونا، یونیسف و وزارت ورزش و جوانان از طریق اجرای برنامه مشاوره تلفنی برای حمایت و مراقبت روانی- اجتماعی گام به گام از نوجوانان جوانان و والدینشان حمایت می‌کند .

او افزود :به عنوان بخشی از این مشارکت ۱۱۰ مشاور از ۳۱ استان آموزش و تجهیزات لازم برای مشاوره تلفنی را دریافت خواهند کرد تا این امر به خوبی با برنامه های در دست اقدام یونیسف که با وزارت بهداشت، ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت آموزش و پرورش مرتبط است انجام شود.

اوبرایان در ایران در ادامه اهمیت مزایای اقتصادی سرمایه‌گذاری بر روی جوانان در جوامع را مورد توجه قرار داد و گفت : امروز سرمایه‌گذاری بر روی سلامت و رشد نوجوانان و جوانان نه تنها زندگی دختران و پسران را در زمان حال تغییر می دهد بلکه عواید اقتصادی بالایی در آینده ایجاد خواهد کرد.

وی حاضران در این نشست را خطاب قرار داد و گفت: شما به عنوان متخصص و کارشناسانی که بطور مستقیم با نوجوانان و جوانان کار می‌کنید همگی مطلع هستید که تدوین برنامه های مثبت رشد با استفاده از رویکردهای شناختی احساسی و رفتاری نظیر برنامه های آموزشی مهارتهای زندگی و اجتماعی تا چه میزان در پرورش و توانمندسازی انعطاف‌پذیری و مهارتهای مثبت برای نوجوانان و جوانان آسیب‌پذیر موثر است.

این مقام مسوول در صندوق کودکان سازمان ملل متحد( یونیسف ) ادامه داد:برنامه‌های فعلی سلامت نوجوانان و جوانان در همین راستا توسط وزارت بهداشت و درمان و با حمایت یونسکو برای دختران و پسران نوجوان در معرض خطر، طراحی شده تا مهارت های کلی و سلامت شان در مسیر ارتقا قرار بگیرد.

وی تاکید کرد :به خاطر داشته باشیم که سرمایه‌گذاری روی جوانان مزیت سه‌گانه‌ای برای کشورها به همراه خواهد داشت ،نخست برای امروز و حال جوانان دوم برای ورودشان به دنیای بزرگسالی سوم برای نسل‌های بعدی کودکان.

اوبرایان از دکتر سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران، ژاله فرامریان معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر طهماسبی مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان برای حمایت ها و همکاری های شان در خصوص برنامه‌های مختلف مرتبط با نوجوانان و جوانان قدردانی کرد.

نظر شما