شناسهٔ خبر: 41143763 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

رشد قیمت‌های خودرو بدون خریدار و مشتری

به دنبال افزایش قیمت ارز بازار خودرو متأثر از این موضوع با رشد قیمت‌ها بدون خریدار و مشتری شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: همزمان با بی ثباتی بازار ارز، خرید و فروش خودرو نیز متأثر از این موضوع متوقف شده و به نوعی هیچ معامله‌ای در بازار انجام نمی‌شود. این روز‌ها افزایش قیمت ارز عاملی شده تا هم خریدار و هم فروشنده نسبت به معامله مردد شده و منتظر تعیین و تکلیف اوضاع باشند. البته در این شرایط فضا برای سودجویان نیز باز شده به نحوی که قیمت‌هایی برای خودرو‌ها اعلام می‌شود که به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و فقط التهابات بازار را افزایش می‌دهد.

مشاهده بازار نشان می‌دهد فروشندگان برای خودرو‌های ۲۰۶ تیپ ۲ رقم ۱۴۴ میلیون تومانی، برای ۲۰۶ تیپ پنج ۱۷۸ میلیونی، برای پژو پارس رقم ۱۵۷ میلیون تومان، سمند ال ایکس ۱۳۵ میلیون تومان و پراید ۱۱۱، ۸۸ میلیون تومان قیمت تعیین کرده اند. علاوه بر این سراتو ۵۵۸ میلیون تومان، هایما اس ۷ حدود ۴۷۰ میلیون تومان، جک اس ۵ با قیمت ۴۵۸ میلیون تومان و پژو ۲۰۰۸ با قیمت ۶۱۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

البته این قیمت‌ها کاذب بوده و به نوعی هیچ خریداری نسبت به خرید خودرو آن هم با این قیمت‌ها اقدام نمی‌کند، ولی بلاتکلیفی در بازار خودرو که عامل اصلی آن را باید نوسانات قیمت دلار دانست به حدی شده که هم مصرف کننده و هم فروشنده نسبت به آینده معاملات نگران بوده و مدام از خود می‌پرسند دولت چرا در این رابطه هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.

نظر شما