شناسهٔ خبر: 41143606 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۵ تیر ایسنا

مژگان رساپور

جنجال در مجلس در جریان سخنرانی ظریف/ ناکامی آمریکا ناکامی از فروپاشی اقتصاد ایران/ اهداف «الشرق الاوسط» عربستان از انتشار کاریکاتور موهن از آیت‌الله سیستانی/ نظری درباره استعفای عارف/ اقتصاد کشور تحت مدیریت و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

صاحب‌خبر -

جنجال در مجلس در جریان سخنرانی ظریف

به گزارش ایسنا، جنجال عده ای از نمایندگان در جریان سخنرانی وزیر امور خارجه در رابطه با برجام که با تذکر رئیس مجلس خاتمه یافت در صدر اخبار پر مخاطب قرار گرفت.

محمدجواد ظریف در جلسه علنی امروز مجلس حضور یافت تا در رابطه با مسائل سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی به نمایندگان گزارش دهد، پس از پایان بخش اول صحبت های وی و در قسمت دوم سخنرانی اش در آغاز چندین تن از نمایندگان از صندلی خود برخاسته و با فریاد درخواست اخطار، مانع سخنرانی وزیر امور خارجه شدند. در همین حین رئیس مجلس به نمایندگان تذکر داد که پس از پایان صحبت وزیر خارجه مهلت اخطار به نمایندگان داده می شود اما همچنان نمایندگان فریاد "دروغگو" " آقای ظریفه بسه" " دوست نداریم دروغ بشنویم" سر می دادند.

سیاست خارجی حوزه دعوای جناحی نیست

وزیر امور خارجه کشورمان دربخش اول صحبتهایش درمجلس تاکید کرد: امروز مهم‌تر از هر چیزی انسجام درونی است، چرا که سیاست خارجی حوزه دعوای جناحی نبوده و باید از هر دوگانه‌سازی و دعوای جناحی در این حوزه اجتناب شود.

این اظهارات ظریف در مجلس دومین خبر پربازدید امروز بود.

هیچ گاه مسائل داخلی را به خارج نبرده‌ام/ توهین‌ها را به جان می‌خرم

 ظریف در بخش دوم صحبتهایش خطاب به نمایندگان تاکید کرد که  هیچ گاه مسائل داخلی را به خارج نبرده است.

وی همچنین در واکنش به اعتراضات و فریادهای نمایندگان گفت:شما نماینده ملت هستید، ملت ما فهیم است شما هم نمایندگان ملت فهمیم هستید و من در برابر نمایندگان ملت با کمال خضوع حضور پیدا می‌کنم، حرف‌ها و توهین‌ها را به جان می‌خرم.

اجازه نخواهیم داد آژانس حلقه جاسوسی کشورهای متخاصم را تکمیل کند

صحبتهای محمدباقر قالیباف در این جلسه نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که جمهوری اسلامی در مقابل زیاده خواهی شورای حکام و آژانس بین المللی اتمی خواهد ایستاد و اجازه نخواهد داد که آژانس حلقه اطلاعاتی و جاسوسی کشورهای متخاصم را تکمیل کند.

گزارش کامل جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر امور خارجه و سرپرست وزارت صنعت برگزار شد را نیز می توانید اینجا بخوانید.

الان زمان خوبی برای تقابل نیست

«قرار بود مجلس یازدهم با داعیه انقلابی گری خود کمکی باشد برای به دولت برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی اما به نظر می رسد سر و صدا و جار و جنحال جای ارایه برنامه های سازنده را گرفته است.»

آنچه خوانید بخشی از گزارش ایسنا درباره نحوه تعامل مجلس یازدهم با دولت بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

آمریکا در پی ناکامی از فروپاشی اقتصاد ایران، دوباره برای مذاکره چراغ سبز نشان می‌دهد

خبر پربازدید بعدی، اظهارات معاون اول رییس‌جمهور در نشست هم اندیشی با جمعی از علما و روحانیون بود.

به گزارش ایسنا،‌ اسحاق جهانگیری با بیان اینکه هدف آمریکایی ها این بود که جمهوری اسلامی جشن 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را نبیند، گفت: آمریکایی ها برای این کار برنامه ریزی های گسترده ای انجام دادند و به قول خودشان بی حساب چنین ادعایی مطرح نمی کردند چون می دانستند بعداً‌ قابل ارزیابی است و وقتی از تحقق این هدف خود مایوس شدند به دنبال فروپاشی اقتصاد رفتند،‌ البته اقتصاد ما نیز از تحریم ها آسیب دیده اما الان که از هر دو هدف خود ناامید شده اند، مطرح می کنند که ایران پای میز مذاکره بیاید و چراغ سبز هم نشان می دهند.

اهداف «الشرق الاوسط» عربستان از انتشار کاریکاتور موهن از آیت‌الله سیستانی

تحلیل یک کارشناس مسائل غر ب آسیا درباره اهداف «الشرق الاوسط» عربستان از انتشار کاریکاتور موهن از آیت‌الله سیستانی هم خبر پرمخاطب بعدی بود.

سید رضا صدرالحسینی، این اقدام روزنامه «الشرق الاوسط» عربستان  اقدامی انتحاری از سوی سعودی ها عنوان کرد و گفت: آنها فکر می کردند که با انتشار این کاریکاتور این زمینه فراهم می شود که شیعیان عراق دست به انجام اقدامات ضد امنیتی علیه اهل تسنن بزنند و در پی ایجاد ناامنی در عراق، فرصتی برای بازیگری هرچه بیشتر آنها و گروه های تروریستی در عراق فراهم می شود و آنها می توانند نقش خود را در تحولات این کشور افزایش دهند.

اقتصاد کشور تحت مدیریت قرار دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: با وجود شرایط سخت به وجود آمده ناشی از جنگ اقتصادی با دشمنان در دو سال گذشته، آرزوی دیرینه مردم و نخبگان در تحقق اقتصاد بدون نفت پی‌ریزی شده و با وجود تلاطم‌ها و تکانه‌های شدید اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا، روند شاخص‌های اصلی اقتصاد کشور در بخش تولید و صادرات به خوبی پیش می‌رود.

صحبتهای رییس جمهور در در جلسه ستاد اقتصادی دولت هم از دیگر خبرهای پر بازدید امروز بود.

استعفای عارف کار درستی بود

اظهارات یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره استعفای عارف هم مورد توجه مخاطبان بود.

علی محمد نمازیگفت: استعفای عارف از ریاست شورای عالی سیاستگذاری کار درستی بود زیرا زمینه را برای تجدید ساختار این شورا و تعیین اهداف و برنامه های جدید فراهم می کند. اصلاح طلبان هم باید سریعا به فکر تجدید ساختار شورای عالی باشند.

برگزاری هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و متهمان دیگر

خبر برگزاری هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری هم از اخبار پربازدید بود.

این جلسه در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی  برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما