شناسهٔ خبر: 41142758 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نماینده شازند: قرارداد ۲۵ ساله با چین در اختیار نمایندگان قرار بگیرد

طعنه به ظریف درباره هواپیمای اختصاصی | در تلویزیون ترکیه برای بخشی از کشور ما خواب می‌بینند

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: قرارداد ۲۵ ساله با چین باید در اختیار نمایندگان قرار گیرد و قصد دولت از این قرارداد روشن باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمود احمدی بیغش در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان بررسی مسائل سیاست خارجی گفت: در ارتباط با قرارداد چین مثل برجام عمل نکنید. این قرارداد باید در اختیار نمایندگان قرار گیرد و قصد دولت از این قرارداد روشن باشد.

وی افزود: یکی از نکاتی که پیرامون سیاست خارجی ما وجود دارد رویکرد منفعلانه و تک بعدی آن است. هفت سال است سیاست خارجی را به برجام گره زدید. آمریکا دست چدنی اش را از زیر دستکش مخملی بیرون آورده و ما تازه این را فهمیده ایم. دستمان خالی است و سرمان کلاه رفته شاید هم کلاه نرفته و خودمان می خواستیم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: ما همچنان منتظر اروپا ماندیم و اروپا امروز شمشیرش را از رو بسته و به دنبال پرونده سازی در شورای حکام است و ما همچنان منفعلیم همه جهان ۵+۱ نیست.

احمدی بیغش ادامه داد: درباره بازار کشورهای اطراف حرف نمی زنیم زیرا از دیپلماسی اقتصادی ناامیدیم، البته توئیت کردن تاثیر بین المللی دارد به ویژه در دستگاه دیپلماسی اما توئیت معجزه نمی کند بلکه تنها موج راه میاندازد. شما که هواپیمای اختصاصی دارید به کشورهای دیگر بروید و دست به اقناع بزنید. آنها می خواهند ایران هراسی کنند، رایزنی شیطان بزرگ نیازمند رویکرد فعالتری است.

نماینده مردم شازند خطاب به ظریف گفت: شما گفتید با همسایه ها ارتباط خوبی دارید اما در تلویزیون ملی ترکیه با حمایت اردوغان برای بخشی از کشور ما خواب می بینند و شما هیچ کاری نمی کنید.

نظر شما