شناسهٔ خبر: 41142667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس هیئت غریق نجات استان:

خراسان شمالی با کمبود غواص مواجه است

سپیده محمدی

رئیس هیات غریق نجات خراسان شمالی گفت: در استان با کمبود غواص مواجه هستیم و با توجه به حوادث رخ داده این کمبود بیش از گذشته به چشم می‌آید.

صاحب‌خبر -

فرزاد ارکی، در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۳ غواص در استان وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد حدود پنج نفر خانم و هشت نفر آقا هستند که با توجه به نیاز استان باید افزایش پیدا کند اما هزینه های بسیاری که در این زمینه وجود دارد این امکان را ایجاد نمی کند که غواص های بیشتری در استان آموزش ببینند.

وی ادامه داد: تنها راه تمرین غواصی و برگزاری کلاس ها استفاده از ظرفیت سدهای استان است اما شرکت آب منطقه ای مجوز برگزاری کلاس ها و تمرین ها را صادر نمی کند و همین مسئله موجب شده است تا نتوانیم در استان غواص تربیت کنیم.

ارکی تصریح کرد: شخصی که در حال حاضر می‌خواهد مدرک غواصی را بگیرد باید به جنوب کشور جزایر قشم و کیش برود و دوره ها را در آنجا بگذراند که انجام این کار نیز بیش از پنج میلیون تومان هزینه دارد.

رئیس هیات غریق نجات خراسان شمالی تاکید کرد: رشته غریق نجات از جمله رشته های بسیار پر هزینه است و درحال حاضر هیچگونه لباسی در اختیار هیئت نیست تا در اختیار غواص ها گذاشته شود و لباس های مخصوص را از هلال احمر امانت میگیریم.

وی اضافه کرد: برای تهیه لباس ها و تجهیزات غواصی نیاز است که ستاد مدیریت بحران استانداری رایزنی هایی را انجام دهد در غیر این صورت امکان تهیه این تجهیزات با هزینه های بالایی که دارند، وجود ندارد.

ارکی با تاکید براینکه علاقه مندان آموختن غواصی در استان زیاد هستند، اظهار کرد: هزینه های بالا برای تهیه تجهیزات و نبود فضای تمرین موجب شده است تا علاقه مندان نیز در این حوزه ورود پیدا نکنند.

وی تصریح کرد: اگر تمرین ها با نظارت شرکت آب منطقه ای در سدهای استان انجام شود به طور قطع در هنگام بروز حوادث نگرانی برای نجات جان مردم نخواهیم داشت.

انتهای پیام

نظر شما