شناسهٔ خبر: 41142434 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صالحی امیری: به نظرم رقابت‌های المپیک برگزار خواهد شد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: از مسئولان ورزش ژاپن نامه‌ای دریافت کردیم و آن‌ها اعلام کردند که از بحران خارج شده و تمرینات تیم هایشان را آغاز کرده اند و به نظرم مسابقات توکیو ۲۰۲۰ برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه بازدید از فدراسیون‌های ورزشی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت تیم ملی وزنه برداری اظهار داشت: به دلیل برخی از محدودیت‌هایی که تیم ملی وزنه برداری با آن مواجه شده ما فقط موفق شدیم ۲ سهیمه برای المپیک کسب کنیم. وزنه برداران کشورمان این روز‌ها تمرینات خودشان را به صورت انفرادی برگزار می‌کنند، به طوری که کیانوش رستمی در کرمانشاه، علی حسینی در لرستان، علی داوودی در تهران و سایر نفرات هم به صورت انفرادی در حال آماده سازی خود هستند.

بیشتر بخوانید

او افزود: یکی از دغدغه‌های مهم فدراسیون وزنه برداری حمایت‌هایی است که باید از آن‌ها شود به خصوص در بحث دوپینگ؛ همچنین سهراب مرادی وزنه بردار خوب کشورمان مشکلش برطرف شده و در حال بازگشت به ایران است. برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری هم از عملکرد مرادی راضی بوده و پیش بینی ما این است که وزنه برداری برای مسابقات المپیک ۲ سهمیه را کسب کند.

صالحی امیری گفت: وزنه برداری یکی از امید‌های کشور در المپیک است و مردم نیز این انتظار را دارند که قهرمانان این رشته بر روی سکو قرار بگیرند. لازم است از همه پیشکسوتان این رشته تشکر و قدردانی شود.

او افزود: باید فدراسیون وزنه برداری بعد از کرونا به شرایط قبلی خود برگردد تا روند اردو‌ها و مسابقات به خوبی پیش برود. در سوم مرداد ۱۴۰۰ تیم برای مسابقات اعزام می‌شود و باید از لحاظ بررسی مشکلات و روند پیشرفت کارشناسی‌ها صورت بگیرد. همچنان آماده کمک ارزی برای فدراسیون برای تهیه تجهیزات وزنه برداری هستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: وزنه برداری بانوان نیز تا جایی که بتوانیم کمک خواهیم کرد. بانوان ایران در حفظ چارچوب حجاب و لباس مناسب در وزنه برداری حضور دارند و این قابل تقدیر است.

او ادامه داد: در خصوص بحث مالی فدراسیون وزنه برداری نیز در فصل اول بودجه حدود پانصد و شصت میلیون تومان به فدراسیون واریز کرده ایم و فصل بعد را نیز پرداخت خواهیم کرد. همچنین مبلغ پنج میلیارد تومان بر اساس نیاز‌های فدراسیون وزنه برداری پرداخت خواهد شد.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره رشته والیبال هم گفت: ما در وزارت ورزش در خصوص والیبال هیچ دغدغه‌ای نداریم و از زمانی که داورزنی به عنوان رئیس فدراسیون این رشته انتخاب شده زحمات زیادی کشیده و ما باید قدردان او باشیم. من شخصا با حضور داورزنی در فدراسیون والیبال معتقدم که تیم ملی کشورمان می‌تواند در میان ۸ تیم برتر جهان قرار بگیرد و در المپیک هم موفق باشد. این رشته می‌تواند برای ما در آینده خبرساز باشد. داورزنی کاملا به این رشته واقف است و منایع مالی را هم خودش تامین می‌کند و به وزارت ورزش تکیه ندارد. به نظر من والیبال در آینده می‌تواند به مانند فوتبال بدرخشد.

صالحی امیری در خصوص اینکه آیا المپیک برگزار می‌شود یا خیر بیان داشت: حدود ۱۰ روز پیش از کمیته ملی المپیک نامه‌ای دریافت کردیم به نقل از کمیته المپیک ژاپن و آن‌ها در این نامه اعلام کردند که از بحران خارج شده و تمرینات تیم هایشان آغاز شده است. به نظر من مسابقات المپیک برگزار می‌شود. یک سال تا شروع آن مسابقات باقی مانده و سازمان بهداشت جهانی که با IOC ارتباط دارد در این باره تصمیم گیری کرده و نتیجه آن را اعلام می‌کنند. تا الان چیزی که به دست ما رسیده مبنی بر شروع این مسابقات است.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما