شناسهٔ خبر: 41142358 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

توقف روند بررسی دو گزینه درمانی برای بیماران مبتلا به کرونا

موج نیوز

سازمان جهانی بهداشت از توقف روند بررسی دو داروی هیدروکسی‌کلروکین و لوپیناویر/ریتوناویر برای بیماران مبتلا به کرونا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (شنبه) اعلام کرد: ادامه روند آزمایش دو داروی ضد مالاریای هیدروکسی‌کلروکین و داروی ترکیبی لوپیناویر/ریتوناویر روی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارند متوقف کرده است چرا که شواهد نشان می‌دهد تجویزِ این داروها با کاهش میزان مرگ و میر در این بیماران همراه نبوده است.

توقف روند بررسی این دو گزینه‌ درمانی برای بیماری کرونا در حالی مطرح شده است که همچنین بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت طی مدت ۲۴ ساعت بیش از ۲۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به این بیماری در جهان گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در گزارش این سازمان آمده است: یافته‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد دو داروی هیدروکسی‌کلروکین و لوپیناویر/ریتوناویر در مقایسه با روش‌های مراقبتی و درمانی استاندارد موجب کاهش نرخ مرگ و میر بیماران کووید-۱۹ که در بیمارستان تحت مراقبت هستند نشده یا تاثیر بسیار ناچیزی داشته است.

با این حال این آژانسِ سازمان ملل تاکید کرد: تصمیم فوق که براساس توصیه "کمیته بین المللی هدایت این آزمایشات" اتخاذ شده هیچ تاثیری بر روند انجام سایر مطالعات که در آنها از داروهای فوق برای بیماران غیربستری یا طب پیشگیری استفاده می شود، نخواهد داشت.

 

نظر شما