شناسهٔ خبر: 41142338 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اخبار مشروح ۱۳ یکشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۹

الزامی شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سرپوشیده از امروز؛ گزارش وزیرخارجه و سرپرست وزارت صنعت به نمایندگان مردم؛ مراسم سالروز استقلال، عرصه تظاهرات ضد نژاد پرستی؛ و هوای خنک بهاریء نیمه تیر، ارمغان بارانء صبحگاهی پایتخت؛ عناوین مهمترین اخبار این بخش است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
مشروح اخبار این بخش به این شرح است:

* استفاده از ماسک در محل‌های سرپوشیده و پرتجمع از امروز اجباری است ... با مصوبه ستاد ملی کرونا ارائه خدمات در همه بخش‌ها منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک است. افرادی که ماسک نزنند از دریافت خدمات محروم خواهند شد و از ورودشان به این اماکن جلوگیری می‌شود. کارمندانی هم که ماسک نزنند اجازه حضور در اداره ندارند و برای آن‌ها غیبت زده می‌شود.

* معاون وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک در اماکن عمومی گفت: زدن ماسک علاوه بر حفظ سلامتی، احترام گذاشتن به سلامتی دیگران است.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_298029" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797441/298029?width=400&height=300"></script></div>
 

* کرونا در کمین همه، حتی کودکان ... برخلاف تصور برخی‌ها، کودکان هم در معرض خطر کرونا هستند، پدر مادر‌ها، بیشتر مراقب باشند ...
 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_298033" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797441/298033?width=400&height=300"></script></div>


* اقتصاد کشور، بدون نفت پی‌ریزی شده است ... رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت گفت بازی با قیمت ارز، سکه و بازار سرمایه از متغیر‌های اصلی عملیات روانی دشمن برای آشفته کردن اقتصاد کشور است. رئیس جمهور تصریح کرد: با وجود تکانه‌های شدید اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و شیوع کرونا، روند شاخص‌های اصلی در بخش تولید و صادرات به خوبی پیش می‌رود. آقای روحانی گفت: اقتصاد کشور تحت مدیریت است و توطئه دشمنان برای ضربه زدن به اقتصاد کشور به نتیجه نخواهد رسید.

* جشن سالروز استقلال آمریکا، عرصه تظاهرات ضد نژاد پرستی در شهر‌های مختلف این کشور شد. معترضان صحنه‌هایی از آتش زدن پرچم تا پایین کشیدن مجسمه کاشف قاره آمریکا را به نمایش گذاشتند.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_298026" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797441/298026?width=400&height=300"></script></div>

* بسیاری از شهر‌های جهان در کشور‌های مختلف عرصه تظاهرات ضد نژادپرستی است. هزاران نفر با برپایی تظاهرات در شهر‌های مختلف استرالیا از جمله سیدنی، بِریزبِن، داروین و پِرت، بی عدالتی و رفتار‌های نژاد پرستانه را محکوم کردند.

-در سائوپائولو پایتخت برزیل هم، مخالفان نژاد پرستی با برپایی تظاهرات، تصاویری از سیاهپوستانی که به دست پلیس کشته شده بودند، حمل می‌کردند.

- در پایتخت آلمان نیز قشر‌های مختلف مردم با برپایی تجمعی گسترده از ساختار‌های تبعیض آمیز در غرب انتقاد کردند.

* همزمان با رونمایی سردیس سردار سلیمانی در تهران، از پوستر جشنواره‌های نشان ذوالفقار خوزستان و سردار آسمانی در کرمان رونمایی شد.
 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_298030" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797441/298030?width=400&height=300"></script></div>

* بهبودیافتگان کرونا یک ماه پس از بهبودی، با اهدای پلاسمای خون خود می‌توانند به درمان بیماران کرونا کمک کنند. براساس اعلام سازمان انتقال خون افراد تا ۶۰ سالگی امکان اهدا پلاسما را دارند و تاکنون تا ۲۲۰۰ واحد پلاسما از مردم دریافت شده است.

* محققان ایرانی در دانشگاه اراک به فناوری غنی سازی جلبک‌ها برای تشخیص انواع سرطان‌ها دست یافتند. با این فناوری که پیش از این در اختیار روسیه و امریکا بود تشخیص سرطان فقط چند ساعت طول می‌کشد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_298031" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797441/298031?width=400&height=300"></script></div>
 

* مرور چند خبر داخلی:

- مهلت ویرایش اطلاعات متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تا اطلاع بعدی تمدید شد.

- بنگاه‌های اقتصادی فاقد کد بیمه می‌توانند از فردا برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا، در سامانه کارا ثبت نام کنند.

- رجا اعلام کرد: فروش بلیت قطار‌های مسافری مرداد از ساعت ۱۰ صبح فردا آغاز می‌شود.

- شاخص بورس در ۶۷ روز معاملاتی، با ثبت بیش از یک میلیون و ۱۰۰هزار واحد رشد، بازدهی ۲۱۴ درصدی را نصیب سرمایه‌گذاران کرد. از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته ۵۸۶ میلیارد و ۳۳۸ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۶ هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

- با بومی سازی دانش ساخت لوله‌های ریفرمر در شرکت فولاد مبارکه، ایران به جمع سازندگان این نوع لوله در جهان پیوست. لوله‌های ریفرمر نقش مهمی در فرایند تولید آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم دارند و محصولی راهبردی محسوب می‌شوند.

- بنا براعلام سازمان توسعه تجارت؛ ارزش صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال ۹۸ بیش از ۷۴۰ میلیون دلار بود. مواد شیمیایی، دارو، فرآورده‌های معدنی و فلزی، فناوری اطلاعات و محتوای دیجیتال حوزه‌های صادرات دانش‌بنیان کشور درسال ۹۸ بود.

- از آغاز فصل برداشت تا ۱۴ تیر ۴/۵ میلیون تن گندم تحویل سیلو‌ها و انبار‌ها دولتی شده است. معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون نزدیک به ۴۵ درصد اراضی گندم برداشت شده و این عملیات تا اواسط شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

- بیش از ۷۳ هزارتن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران به ارزش ۳۰۹ میلیارد تومان خریداری شده است. رئیس سازمان چای کشور گفت: ۷۵ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده و پیش بینی می‌شود امسال ۳۰ هزارتن چای خشک تولید شود.

- و ... تغییر رنگ وسیله نقلیه به رنگ دلخواه مانعی ندارد، اما قبل از آن باید مجوز لازم از واحد‌های شماره‌گذاری اخذ شود. رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور گفت: فقط اختصاص رنگ خودرو‌های تاکسی، عمومی، نیرو‌های مسلح برای خودرو‌های شخصی ممنوع است.

برچسب‌ها:

نظر شما