شناسهٔ خبر: 41142120 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گانتس در جواب نتانیاهو: از انتخابات چهارم نمی‌ترسم

پریسا فیضی

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) اعلام کرد که برگزاری انتخابات زودهنگام برای اسرائیل در شرایط کنونی، مساله‌ای غیرمسئولانه و بسیار بد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از اورشلیم پست، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عنوان داشت: من به دولت (به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل) ملحق شدم تا از برگزاری انتخابات چهارم جلوگیری کنم وگرنه هراسی از انتخابات چهارم ندارم چراکه سه بار عملاً وارد انتخابات شده‌ام، اما بر این باور هستم که باید در این مرحله اسرائیل از انتخابات جدید دور شود.

این اظهارات گانتس پس از آن مطرح شد که نتانیاهو تهدید کرد اگر گانتس با بودجه یک ساله دولت طی هفته جاری موافقت نکند، او به انتخابات جدید فرامی‌خواند.

در حالی که نتانیاهو و اکثریت حزب او "لیکود" از بودجه سالانه حمایت می‌کنند، حزب بنی گانتس "آبی-سفید" در کنار تعدادی از اعضای حزب لیکود از بودجه نیم ساله حمایت می‌کنند.

نتانیاهو روز جمعه گفته بود: من درصدد مطرح کردن بودجه برای رای گیری آن در طی یک هفته هستم، هرچند که آبی سفید با این مساله مخالف است. اگر آنها خواهان برگزاری انتخابات باشند، پس این مشکل آنها است.

بنی گانتس تصریح کرد، مهم‌ترین مساله برای اسرائیل در این مرحله رویارویی با کرونا و بحران اقتصادی و دودستگی‌ها در جامعه اسرائیل و امنیت است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما