شناسهٔ خبر: 41141367 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درگیری نیروهای امنیتی در بغداد با معترضان

بغداد – ایرنا – نیروهای امنیتی در منطقه سبز بغداد با معترضان عراقی که برای محکومیت اقدام نشریه سعودی دست به تظاهرات زده بودند، درگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، گروه های مختلف مردمی در بغداد پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در اعتراض به اقدام موهن نشریه الشرق الاوسط با برگزاری تظاهرات گسترده این اقدام را محکوم کردند.

نیروهای امنیتی در مسیر ورودی منطقه سبز با معترضان درگیر شدند و برای متفرق کردن آنان از گاز اشک آور و خودروهای آبپاش استفاده کردند.     

بر اساس گزارش ها در این درگیری ها دستکم پنج نفر زخمی شدند.

 ورودی منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد پیش از ظهر امروز (یکشنبه) شاهد دو تظاهرات گسترده مردمی علیه رسانه سعودی به خاطر اهانت به مرجعیت عالی دینی عراق بود.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن تصاویری از آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی دینی عراق، در ضلع شمالی و جنوب منطقه امنیتی سبز با حضور گسترده در پشت درهای ورودی این منطقه ، اقدام نشریه سعودی «الشرق الاوسط» در اهانت به این مرجع دینی را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان در شعارهایی رژیم آل سعود را فتنه گر و حامی تروریسم خوانده و در حمایت از آیت الله سیستانی به عنوان حافظ وحدت ملی و سرزمینی عراق شعار سردادند.

برخی از تظاهرکنندگان در باره علت برپایی اعتراضات خود در این منطقه گفتند که می خواستند صدایشان به سفیر عربستان سعودی برسد.

عراق و عربستان به تازگی پس از رفت و آمد برخی از مقام ها به پایتخت های یکدیگر روابط خود را در سطح سفیر از سر گرفته اند.

تظاهرکنندگان خشمگین همچنین خواستار واکنش رسمی دولت و وزارت خارجه عراق در برابر این اهانت آشکار رژیم سعودی و رسانه های وابسته به آن به نمادها و رهبران دینی عراق شدند.

نیروهای امنیتی محافظ منطقه امنیتی سبز، بعد از ساعاتی از شروع اعتراضات از معترضان خواستند که از دروازه های این منطقه فاصله بگیرند.

اعتراضات همچنان در دو ضلع جنوبی و شمالی منطقه امنیتی جریان دارد و در پاره ای موارد منجر به درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان شده است.

روزنامه سعودی شرق الاوسط جمعه گذشته در کاریکاتوری موهن، آیت الله سیستانی را به عنوان عامل برهم زدن وحدت ملی معرفی کرده بود؛ امری که با اعتراض گسترده عمومی و سیاسی و تشکل های صنفی در عراق مواجه شده است.

نظر شما