شناسهٔ خبر: 41139437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ممانعت از تردد افراد فاقد ماسک در بنادر مسافری و تجاری هرمزگان

لیدا رضایی

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در کلیه بنادر تجاری و مسافری استان الزامی و مرکز HSE بندر و یگان حفاظت نیز ملزم به پایش میدانی و ممانعت از ورود افرادی که به هر دلیل از زدن ماسک اجتناب می ورزند، کنند.

صاحب‌خبر -

اله مراد عفیفی پورصبح امروز (۱۵ تیرماه) در جلسه فوق العاده شورای معاونین این اداره کل، گفت: در شرایطی که این استان متاثر از شیوع ویروس کرونا در شرایط خاصی بسر می برد همه در قبال سلامت یکدیگر مسئول هستیم.

وی افزود: استفاده از ماسک در شرایط کنونی  به عنوان مسئولیت اجتماعی و مشی اخلاقی به شمار می آید که انجام این مهم درکاهش آمار ابتلا به کرونا امری اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغیه استانی از امروز ۱۵ تیر ماه زدن ماسک درکلیه فعالیت های جاری بنادر استان هرمزگان الزامی و کلیه پرسنل، پیمانکاران و ارباب رجوع متردد به بندر و شهرکهای مسکونی به منظور کاهش ابتلا دیگران به ویروس کرونا موظف به استفاده از ماسک و تبعیت از بخشنامه می باشند .

وی ادامه داد: مرکز HSE بندر وشرکتها نیز مکلف بر ارزیابی دستورالعمل های ابلاغی بوده و در صورت رویت رفتارهای که به هر دلیل سلامت  افراد را تهدید می کند موظف به برخورد بدون اغماض و مماشات با افراد خاطی هستند.

این مقام مسئول اضافه کرد: تهیه و نصب تابلوهای هشدار دهنده در زمینه ممنوعیت ورود افراد بدون ماسک به داخل بنادر، تهیه برشورهای آموزشی نحوه استفاده و ضرورت استفاده از ماسک، تعیین سهمیه ماسک برای کلیه پرسنل و توزیع به شکل هفتگی، انعقاد قرارداد با کارگاههای تولید ماسک استان باهدف فعال سازی و حمایت از صنایع استانی، الزام فروشگاههای داخل بندر و شهرکهای مسکونی جهت تهیه ماسک و اقلام بهداشتی را از جمله اقداماتی برشمرد که بصورت مداوم توسط، بخش های یاد شده مورد پایش وارزیابی قرار می گیرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بر ضرورت حضور حداقلی پرسنل بر اساس بخشنامه های ابلاغی از سوی استانداری تاکید کرد و گفت: رعایت فاصله اجتماعی چه در محل کار و چه در سفرهای دریایی تا رسیدن به شرایط مطلوب می بایست اجرا شود.

وی عنوان کرد: کلیه های دوره های آموزش دریانوردی که به شکل حضوری برگزارمی شد تا اطلاع ثانوی لغو و فقط دوره های تئوری به شکل مجازی برگزارمی شود.

انتهای پیام

نظر شما