شناسهٔ خبر: 41139161 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روسیه: افسران اطلاعاتی آمریکا در قاچاق مواد مخدر افغانستان دست دارند

رئیس بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه گفت که افسران اطلاعاتی آمریکا در قاچاق مواد مخدر افغانستان دست دارند و هواپیماهای آن‌ها بدون بازرسی هرجا بخواهند پرواز می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» رئیس بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین برای افغانستان اظهار داشت که افسران اطلاعاتی آمریکا که روسیه را به مسائل مختلف متهم می‌کنند در قاچاق مواد مخدر دست دارند.

وی افزود: هواپیماهای آن‌ها از قندهار و بگرام به هرجایی که بخواهند، به آلمان، رومانی و دیگر کشورها پرواز می‌کنند بدون اینکه کسی این هواپیماها را بازرسی کند.

به گزارش «تاس»، این دیپلمات ارشد روس افزود که دخیل بودن آمریکا در قاچاق مواد مخدر بر کسی پوشیده نیست و از هر شهروند کابل نیز که بپرسید در این باره به شما خواهند گفت که همه آماده هستند تا در این باره صحبت کنند.

کابلوف با اشاره به روند صلح افغانستان نیز گفت: گروه طالبان ممکن است به‌عنوان بخشی از دولت ائتلافی در افغانستان به قدرت برسد و تلاش این گروه برای به‌دست آوردن دولت افغانستان، همه جامعه جهانی را در برابر آنها قرار خواهد داد.

نماینده ویژه پوتین ادامه داد: طالبان به‌عنوان بخشی از دولت ائتلاف به قدرت باز خواهد گشت، من نمی‌گویم که همه طالبان پاک هستند، تندروهایی وجود دارند و آنها جنگجویان را تحت فشار قرار خواهند داد و خواهند گفت که "ما چند سال دیگر خواهیم جنگید و آمریکایی‌ها به هر حال فرار می‌کنند و ما همه چیز را به‌یک‌باره می‌گیریم، نه بخشی از قدرت را".

وی تأکید کرد که طالبان میانه‌رو می‌فهمند که با چنین تلاش‌ها برای به دست گرفتن همه قدرت، همه را در برابر خود قرار خواهند داد.

انتهای پیام/.+

نظر شما