شناسهٔ خبر: 41137837 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در سال جهش تولید؛

توانمندسازی مددجویان اولویت کمیته امداد

معاون حمایت کمیته امداد یزد گفت: برنامه‌هایی با هدف توانمندسازی مددجویان تحت حمایت در دست اقدام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدحسین جمال پور معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با بیان رویکرد این نهاد در سال جهش تولید، گفت: حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان برنامه‌های مختلفی با هدف توانمندسازی مددجویان تحت حمایت در سال جهش تولید در دست اقدام دارد.

او با اشاره به برنامه‌های حمایت و سلامت خانواده در سال ۹۹، افزود: شناسایی و معرفی افراد مستعد اشتغال در بازه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال به حوزه اشتغال و خودکفایی برای بهره مندی از خدمات این بخش در سال جهش تولید با قوت بیشتر در حال اجرا است.

جمال پور ادامه داد: بهره گیری از مشاوران اشتغال برای ایجاد انگیزه و روحیه کسب و کار در مددجویان و کاهش اتکای آنان به کمیته امداد، تعامل با مراکز نیکوکاری در خصوص شناسایی افراد نیازمند مستعد اشتغال برای بهره مندی از تسهیلات اشتغال این نهاد نیز در حال انجام است.

او تصریح کرد: شناسایی نیاز‌های مسکن مددجویان و مرتفع کردن مشکلات مسکن مددجویی با بهره گیری از ظرفیت اعتبارات دولتی، خیران، مراکز نیکوکاری و گروه‌های جهادی و همچنین پرداخت وام ودیعه مسکن به خانواده‌های اجاره نشین برای کاهش میزان اجاره ماهیانه و ایجاد پشتوانه مالی برای ساخت یا خرید مسکن از دیگر اقدامات این نهاد در راستای توانمند سازی مددجویان است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد ادامه داد: در سال جهش تولید کمک به امر ازدواج و تشویق جوانان به امر ازدواج با بسته‌های تشویقی نظیر کمک هزینه اسکان، تسهیلات اشتغال برای داماد مددجو، تسهیلات اشتغال برای فرزندان پسر در شرف ازدواج و همچنین بهره گیری از دانش کارشناسان مشاوره خانواده برای ایجاد انگیزه در تقویت بنیان خانواده و جلوگیری از بروز طلاق در حال اجرا است.

او گفت: اعطای وام قرض الحسنه به مددجویان دارای سابقه بیمه تأمین اجتماعی به منظور تکمیل سوابق بیمه و بهره مندی از مزایای مستمری آن سازمان در سال جاری مورد نظر است.

جمال پور ادامه داد: استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری و خیران برای ارائه خدمات ویژه به سالمندان و همچنین تاًمین تجهیزات درمانی بیماران صعب العلاج در مناطق محروم، امسال با تاکید بیشتر در حال انجام است.

این نهاد برای حمایت از کالای ایرانی استفاده از این کالا‌ها را برای تهیه جهیزیه نوعروسان و لوازم ضروری مددجویان در سال جهش تولید را مورد توجه ویژه قرار داده است.

انتهای پیام/ی

نظر شما