شناسهٔ خبر: 41137826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهره‌مندی مشترکان صنعتی آذربایجان‌غربی از ۵ طرح دریافت پاداش

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: مشترکان صنعتی برق این استان می‌توانند با مدیریت مصرف ضمن بهره‌مندی از پنج طرح دریافت پاداش، به عبور از اوج ‌بار در هزینه‌های خود صرفه جویی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

اکبر حسن‌بگلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشترکان صنعتی در آذربایجان‌غربی ۰.۵ (نیم) درصد از کل مشترکان شرکت توزیع نیروی برق این استان با ۱۸.۲ درصد مصرف را به خود اختصاص می‌دهند.

وی ادامه داد: مشترکان صنعتی برای همکاری در اوج بار تابستان، پنج طرح و راهکار را پیش‌رو دارند تا با استفاده از آن علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پاداش نیز دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: در طرح ذخیره عملیاتی، مشترکان صنعتی با قدرت بار قراردادی ۲۰۰ کیلووات و بیشتر می‌توانند با کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف خود نسبت به مصرف ۱۰ روز کاری قبل، پاداش دریافت کنند.

حسن‌بگلو بیان کرد: در طرح تعطیلات و تعمیرات، نیز مشترکان صنعتی در صورت کاهش حداقل ۱۰ درصد متوسط قدرت بار  مصرفی نسبت به متوسط یک ماه گذشته در بازه همکاری اول تیر تا ۱۵ مردادماه در حداقل پنج روز کاری مشمول پاداش همکاری شوند.

وی اظهار داشت:  در طرح اوج بار  مشترکان صنعتی درصورت کاهش حداقل ۱۰ درصد متوسط قدرت بار مصرفی نسبت به متوسط یک‌ماه گذشته در بازه همکاری از ساعت ۱۲ تا ۱۶ یا ۲۰ تا ۲۳ می‌توانند از پاداش برخوردار شوند.

وی بیان کرد: طرح جابجایی روز تعطیل جمعه با یکی از روزهای هفته نیز از جمله راهکارهای مناسب مدیریت مصرف برق در روزهای اوج بار می‌باشد به این صورت که در طرح جابجایی تعطیلات هفتگی از جمعه به یکی از روزهای کاری، به آن دسته از مشترکان صنعتی که بتوانند ۷۰ درصد متوسط قدرت بار مصرفی خود را در بازه ۲ ماهه پیک بار که حداقل آن چهار روز است کاهش دهند، پاداش مشارکت تعلق خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی گفت: استفاده از سیستم روشنایی موضعی و کاهش ارتفاع روشنایی تا سطح، خاموش کردن ماشین آلات در زمان‌های استراحت پرسنل و تعویض شیفت‌های کاری، جایگزین نمودن الکتروموتورهای فرسوده با نوع پر بازده، از جمله راهکارهای مدیریت مصرف در بخش صنعت است.

حسن‌بگلو ادامه داد: با انتقال ساعت کاری به ساعت کم باری یا خاموش کردن برخی از دستگاه‌های پر مصرف در ساعت اوج مصرف، استفاده از روشنایی‌های فوق کم مصرف و پر بازده، عایق کاری لوله‌های بخار، آب گرم، آب سرد و مبدل‌های حرارتی درطول مسیر انتقال نیز از موارد مهم و تاثیرگذاری است که می توان با به کارگیری این روش‌ها تا حد زیادی در مصرف انرژی در بخش صنعت به ویژه در روزهای اوج بار تابستان صرفه جویی کرد.

وی بیان کرد: در صورت رعایت اصول مدیریت مصرف از سوی مشترکان و کاهش استفاده در ساعات اوج مصرف می‌توان قدم موثری در راستای کاهش خاموشی و تامین برق مشترکان بخش کشاورزی و خانگی استان برداشت.

۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار هستند، یک‌هزار و ۲۵۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و تنها یک‌هزار مگاوات آن در سال مصرف می‌شود.

بیشتر خدمات شرکت توزیع برق به صورت الکترونیکی برای کمک به مردم و تسریع در انجام کارها انجام می‌شود.

نظر شما