شناسهٔ خبر: 41137772 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

تا جایی که توانم برسد پیگیری می کنم

کمیل قاسمی: به دنبال ملاقات با رئیس اتحادیه جهانی کشتی هستم

صاحب‌خبر - کمیل قاسمی در زمینه اعتراض خود به پیگیری نشدن سازمان‌های مسئول برای کسب مدال طلای المپیک لندن او، اظهار کرد: وقتی کشتی گیر گرجستانی که مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ را با پیروزی بر بلال ماخوف روسی بدست آورده بود دوپینگش اعلام شد، سریع کشتی گیر روسی را به عنوان نفر دوم اعلام کردند. وقتی پیگیری کردم گفتند قوانین می‌گویدآخرین بازنده به کشتی گیر دوپینگی، جایگزین او می‌شود و آن زمان هیچ کسی پیگیر آن نشد که چرا مقام دومی به ایران نرسید!
وی ادامه داد: بعداز اینکه دوپینگ تایمازوف ازبکستانی از سوی وادا به اتحادیه جهانی کشتی اعلام شد، اتحادیه جهانی من را به عنوان آخرین بازنده به تایمازوف به عنوان نفر اول معرفی کرد یعنی مطابق همان قانونی که خودشان می‌گفتند.

دارنده مدال نقره المپیک ریو تصریح کرد: چند ماه پیش در کمیته ملی المپیک دونفر از آقایان دست اندرکار را دیدم که درست نیست نامشان را بیاورم. آن‌ها به من گفتند روس‌ها به مدال طلای المپیک تو اعتراض کردند و احتمالا محاسبات درستی برای اعلام مدال طلای تو صورت نگرفته است. از نوع صحبت شان متوجه شدم که کاملا در جریان موضوع پیگیری روس‌ها هستند.
وی تاکید کرد: آن زمان هم تقاضا کردم که چرا فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک بطور مستقیم از اتحادیه جهانی کشتی کار مرا پیگیری نمی‌کنند. آن مدال طلا که مال من نیست که بگویم از من خوششان نمیاید. برای مردم است. برای کشتی است. برای ایران است. وقتی کمیته ملی المپیک برای مدال طلای تورنمنت بین المللی ایتالیا، برای باقر یخکشی عزیز، جوان آینده دار و هم استانی من که در فینال دیسکالیفه شده بود مستقیم نامه به لالوویچ می‌زند، چطور برای پیگیری مدال طلای المپیک به اتحادیه جهانی کشتی که اعلام کننده نتایج بوده هیچ کاری ندارد.
دارنده مدال نقره جهان افزود: لالوویچ به عنوان رئیس اتحادیه جهانی کشتی، نماینده IOC در ستاد جهانی مبارزه با دوپینگ هم هست و کاملا در جریان همه مسائل هست.
قاسمی خاطرنشان کرد: مردم هوشیار هستند، می‌فهمند که چه اتفاقی دارد می‌افتد. من هم تا جایی که توانم برسد پیگیری خواهم کرد، من کسی را جز خدا ندارم و هر اتفاقی هم بیافتد نمی‌گذارم پشت پرده‌ها مخفی بماند.

برچسب‌ها:

نظر شما