شناسهٔ خبر: 41136785 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

فروش سینمای هنگ‌کنگ ۷۰ درصد کاهش پیدا کرد

مهر

باکس آفیس هنگ کنگ به خاطر شیوع کرونا افتی ۷۰ درصدی را تجربه کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باکس آفیس هنگ کنگ به خاطر شیوع کرونا افتی ۷۰ درصدی را تجربه کرد.

 به نقل از ورایتی، فروش باکس آفیس هنگ کنگ در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰ با کاهش چشمگیر ۷۰ درصدی مواجه شد چون مخاطبان خانه ماندند و سینماها به خاطر پاندمی کرونا بسته شدند.

دولت هنگ کنگ تمام سینماها را روز بیست‌وهشتم مارس (۹ فروردین) بست چون موج دوم کووید -۱۹ به خاطر تمام افرادی که به کشور بازگشتند، گسترش یافت. سینماها شش هفته بعد در روز هشتم مه باز شدند چون تعداد موارد ابتلا در شهر تحت کنترل درآمد و تدابیر فاصله‌گذاری اجتماعی بهتر پیش رفت.

اما اثر پاندمی بر باکس آفیس پیش از بسته شدن سینماها حس شده بود و بعد از افتتاح دوباره آن‌ها هم حس شد.

با استناد به ارقامی که شرکت باکس آفیس هنگ کنگ وابسته به انجمن صنعت فیلم هنگ کنگ منتشر کرده، درآمد حاصل از فروش در گیشه در شش ماه نخست ۲۰۲۰ فقط ۳۷.۸ میلیون دلار بود که نسبت به ۱۳۵ میلیون دلار به ثبت رسیده در بازه مشابه سال قبل با کاهشی ۷۲ درصدی مواجه شده است.

در حالیکه تعداد عناوین داخلی اکران شده از ۲۱ فیلم به ۱۸ فیلم رسید، فیلم کمدی هنگ کنگی «استاد بزرگ عظیم» در صدر لیست قرار گرفت. این فیلم که طی بازه سال نو چینی یعنی حدود یک هفته پیش از اینکه سازمان سلامت جهانی اعلام وضعیت اورژانس سلامت جهانی بکند، منتشر شد، تقریباً ۳.۸ میلیون دلار فروخت.

درامی از کره جنوبی با عنوان «سقوط خاکستر» که درباره یک فاجعه طبیعی است و روز اول ژانویه اکران شده بود، پردرآمدترین فیلم غیر هنگ‌کنگی بود و توانست ۲.۴ میلیون دلار بفروشد. فیلم «۱۹۱۷» سم مندس هم پردرآمدترین فیلم هالیوودی بود و ۲ میلیون دلار فروخت.

هنگ کنگ تا اینجا بیش از ۱۲۰۰ مورد ابتلا به کروناویروس ثبت کرده و هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما